به گزارش ایرنا، علی اصغر سید آبادی روز یکشنبه در حاشیه نواختن زنگ کتاب در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: امسال دومین سالی است که باشگاه های کتابخوان در کشور فعال شده اند و کودکان و نوجوانان در این باشگاه ها تجربه کتابخوانی گروهی را کسب می کنند.
وی اضافه کرد: باشگاه های کتابخوان کاری غیردولتی است و در رقابتی شرکت کرده و تجربه ها و پیشنهادهای خود در زمینه کتابخوانی را در قالب یک پرونده ارائه می دهند.
سید آبادی گفت: باشگاههای کتابخوان در پرونده خود نوع و تعداد کتابها، بحث ها و بهترین کتاب ارائه شده در باشگاه را ثبت و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می کنند.
وی یادآور شد: پس از بررسی پرونده ها به بهترین بحث ها و کتاب معرفی شده در باشگاه هدیه داده می شود.
مدیر دفتر مطالعات و برنامه فرهنگی و کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران گفت: فراخوان چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران منتشر شده و شهرهای مختلف می توانند پرونده خود را تا یک ماه آینده ارسال و پس از بررسی های لازم در اسفند ماه پایتخت کتاب کشور معرفی و شهر منتخب سال آینده برنامه های خود را اجرا می کند.
وی در باره سرانه مطالعه در کشور و تاثیر انتخاب پایتخت کتاب گفت: مطالعه دقیقی در این زمینه وجود ندارد ولی براساس آخرین پژوهشی که در سال 94 انجام شد، سرانه مصرف فرهنگی در کشور 12دقیقه و 33 ثانیه میزان کتابخوانی است.
سید آبادی بیان کرد: در شهرهایی که پایتخت کتاب و یا نامزد پایتخت کتاب معرفی شده اند و فعالیت باشگاه های کتاب در آن جریان داشته از نظر خرید کتاب و سفارش کتاب رشد بیشتری داشته اند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.