به گزارش ایرنا، سرهنگ حیدر سوسنی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در بوشهر افزود: پدافند غیر عامل و نقش آن در افزایش اقتدار، امنیت ملی و حفظ زیر ساخت های حیاتی، حساس، مهم و اداره کشور در شرایط بحران اهمیت توجه به این مقوله مهم را بیشتر کرده است.
وی بیان کرد: پدافند غیر عامل، مجموعه ای از اقدامات غیر مسلحانه است که سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات دشمن می شود.
سوسنی، پدافند غیر عامل را دارای اصولی از قبیل مکان یابی و انتخاب عرصه های ایمن در جغرافیای کشور دانست و گفت: ایجاد پراکندگی و تمرکز زدایی در توزیع عملکردها، مقاوم سازی و ایجاد استحکامات امن دفاعی و پناهگاهی، اقدامات فریب، استتار و نامرئی سازی، کوچک سازی، اعلام هشدار، خبر اولیه، چند منظوره سازی، متنوع سازی منابع و عمق بخشی به لایه های دفاعی از اصول مهم پدافند غیر عامل است.
وی ادامه داد: هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی است که با انجام برنامه‌های فاخر، متنوع و فراگیر در عرصه‌های تخصصی می‌توان گفتمان‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل را در سطوح ناجا عملیاتی کرد.
سوسنی بیان کرد: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از موثرترین و پایدارترین روش های دفاع همواره مورد توجه کشورها قرار دارد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان بوشهر بیان کرد : با توجه به حجم تهدیدهایی که ایران در عرصه بین الملل با آن روبرو است، در زمینۀ پدافند غیرعامل هنوز در ابتدا راه هستیم و باور هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان به این مقوله مهم می تواند ضریب ایمنی کشور را در برابر تهاجم های احتمالی آمریکا و اسرائیل افزایش دهد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود تهدیدهای بالقوه و خطراتی که امنیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه گرفته توجه به مقوله پدافند غیرعامل بیش از پیش احساس می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.