به گزارش ایرنا، سهیل مهاجری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر ساله برای بیابان‌زدایی و کاهش شدت فرسایش بادی، در اراضی بیابانی مانند ماسه‌زارها و تپه‌های شنی، نهال‌کاری انجام و 3 تا 4 سال نیز مراقبت و آبیاری می‌شوند تا تبدیل به درخت شوند.
وی بیان کرد: بیش از 17 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در استان بوشهر داریم که نقشی مهم در کاهش اثرهای منفی توفان‌های گرد و غباری داشته و برخی از این توده‌های جنگلی حتی به پارک جنگلی تبدیل شده‌اند.
مهاجری اضافه کرد: گونه‌های مورد استفاده در طرح توسعه جنگل‌های دست کاشت استان شامل گونه‌های بومی و سازگار با شرایط خشکی و با نیاز آبی کم مانند کنار و انواع آکاسیا و کهور هستند.
وی ادامه داد: با توجه به شدت روند بیابان‌زایی، رویکرد مشارکت مردمی در بیابان‌زدایی یک راهکارمهم است که الگوی موفق آن در شهرستان دشتستان بخش شبانکاره در دست اجراست.
مهاجری اظهار داشت: مشارکت مردمی با تشکیل تعاونی فراگیر و با حضور داوطلبان مردمی و سرمایه مردم تشکیل شده و طرح ‌های بیابان زدایی نیز توسط این تعاونی‌ها اجرا می‌شود.
وی افزود: این اداره آمادگی دارد برای بیابان‌زدایی و توسعه فضای سبز استان در صورت ارایه طرح و در قالب قوانین منابع طبیعی، اقدام به انعقاد قرارداد برای کاشت نهال به صورت بادشکن اطراف مزارع یا به صورت جنگل‌کاری اقتصادی کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.