به گزارش ایرنا، با ساخت شهرجدید هشتگرد کار جنگل کاری محدوده آزادراه به مساحت 200 هکتار آغاز شد و امروز که 2 دهه از تاسیس شهرجدید می گذرد، 80 درصد درختان این مجموعه براثر بی توجهی متولیان شرکت عمران و شهرداری شهرجدید هشتگرد خشک و نابود شده است.
شیرزاد یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اجرای تفاهم نامه بین شهرداری شهرجدید و شرکت عمران برای اجرای آبیاری این جنگل در سال های گذشته خبر داده بود.
این در حالی است که هم اکنون این طرح اجرایی نشده و به همین سبب خسارات بی شماری به درختان و فضای سبز شهر جدید هشتگرد که نیازمند توسعه فضای سبز است، وارد آمده است.
یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: قصد داریم برای حفظ درختان موجود با شرکتی به قرارداد برسیم و کار آبیاری درختان را آغاز کنیم.
هنوز کار آبیاری درختان آغاز نشده و درختانی با عمر 17 - 18 سال خشک شده اند و برخی از درختان که از گونه های قوی بوده و مقاومت بیشتری به کم آبی دارند، توسط افراد وگردشگران در حال تردد از آزادراه کرج - قزوین طعمه آتش شده و نابود شده اند.
فرماندار ساوجبلاغ هم از بی توجهی متولیان این شهر در خصوص جنگل حاشیه اتوبان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه شهرداری شهر جدید وشرکت عمران به وظایف خود به درستی عمل نکردند و موجب خشک شدن صدها اصله درخت در حاشیه این شهر شدند.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: به طور قطع کسانی که بی توجهی کرده اند و باعث ایجاد مشکل برای درختان و فضای سبز ورود شهر جدید هشتگرد شده اند، باید برخورد جدی صورت گیرد.
کاشت این درختان و فضای سبز این منطقه همچنین جلوه و زیبایی خاصی به ورودی مرکز ساوجبلاغ در آزادراه کرج - قزوین داده بود که با از بین بردن آنها جلوه های بصری این آزادراه نیز از بین خواهد رفت.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و جهادکشاورزی باید کمک کنند نسبت به جایگزین کردن درختان اقدام و متولی مشخصی برای آبیاری درختان تعیین شود.
وی گفت: در حال حاضر آب فراوان استحصالی از تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد در دسترس است و بهانه ای برای متولیان شهر وجود ندارد که جنگل حاشیه شهر همچنان تشنه و بی آب بماند و مابقی درختان موجود نیز نابود شوند.
1535/6155خبرنگار:رقیه پروینی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.