به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه امور اجتماعی و فرهنگ و مبارزه با مواد مخدر افزود: به همین دلیل نیروهای امنیتی و انتظامی باید با افزایش کاراطلاعاتی در ایست و بازرسی های موجود در نقاط گلوگاهی جاده ها از ورود و قاچاق مواد مخدر به استان بوشهر جلوگیری کنند.
وی با تقدیر از نیروهای انتظامی و امنیتی استان بوشهر بخاطر کشف 12 تن مواد مخدر در هفت ماه سال جاری در این استان افزود: پاکسازی محیط و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر همچنان از ضرورت ها و اولویت های استان و نیروی انتظامی است.
گراوند، برضرورت مقابله با خرده فروشان و توزیع کنندگان محله ای مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانشجویان تازه وارد ارائه آموزش ها و استفاده از ظرفیت آنان در اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر ضروری است.
استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تدوین برنامه در بخش های مختلف برای پیشبرد امور از ضرورت هایی است که مدیران دستگاه های اجرایی باید به آن توجه کنند.
وی افزود: نداشتن برنامه منظم و مشخص جامعه را معطل می کند و باعث جزیره ای کار کردن دستگاهها هدر رفت منابع محدود موجود می شود.
گراوند همچنین بر ضرورت راه اندازی مرکز رصد برای شناسایی آسیب های اجتماعی، برنامه ریزی مناسب و فعال کردن تشکل های غیر دولتی دربحث آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
وی در باره مسئولیت اجتماعی وزارت نفت نسبت به مناطق پیرامونی اظهار کرد: وزارت نفت هر سال اعتبار چشمگیری در بخش مسئولیت اجتماعی هزینه می کند که با داشتن برنامه می توان از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در هفت ماه امسال 12 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف و ضبط شده است.
ارسطو ترکمان منش افزود: برخورد با توزیع کنندگان خرد در پارک ها و محله ها از جمله انتظارات مردم است که در این ارتباط تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر دو چندان می شود.
وی با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان دولت در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر بیان کرد: این دوره آموزشی با هدف آشنایی افراد جامعه با آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر بویژه مواد مخدر صنعتی است که دستگاه های اجرایی باید نسبت به برگزاری این آموزش ها اقدام کنند.
ترکمان منش در باره ایست و بازرسی در گلوگاههای استان بوشهر گفت: در استان بوشهر چهار گلوگاه قدیمی وجود دارد اما قاچاقچیان با استفاده از کوره راه ها اقدام به ورود محموله ها می کنند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود با تشکیل کارگروه امنیتی انتظامی و طی کردن روند قانونی کار جانمایی هایی برای ایجاد گلوگاه های جدید در مسیرهای ورودی استان انجام شود.
ترکمان منش همچنین بر ایجاد زمینه شغل برای بهبود یافتگان مواد مخدر نیز تاکید کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.