به گزارش ایرنا، بهناز کاووسی روز یکشنبه در نخستین نشست میز ملی صنایع پتروشیمی در بوشهر افزود: براساس اهداف کلان این صنعت در افق 1404 ایران باید تولید کننده نخست محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه شود.
وی بیان کرد: براساس این افق ایران باید با تولید 136 میلیون تن سهم خود را در خاورمیانه به 34درصد و بازارهای جهانی به 3.6 ارتقا دهد.
کاووسی ادامه داد: در اهداف کلان صنعت کشور کاهش مخاطرات ناشی از رویدادهای بین المللی، افزایش مشارکت بخش خصوصی و خلق بیشترین میزان ارزش افزوده از محصولات پتروشیمی مدنظر قرار گرفته است.
وی یادآور شد: بر اساس اهداف ترسیم شده ایران به تولید کننده بیشترین میزان متانول در سطح جهان دست پیدا می کند و سهم تولید خود را به 5.7 میلیون تن خواهد رساند.
کاووسی افزود: در ارتباط با تولید اتیلن و اوره نیز میزان تولیدات این 2 محصول در کشور به ترتیب به 12 و 5.8 میلیون تن خواهد رسید.
وی گفت: در زمینه تولید محصول آروماتیک وپلیمر نیز میزان تولید کشور باید به 4 و 10 میلیون تن افزایش یابد.
کاووسی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه صنایع پتروشیمی کشور باید میزان صادرات و ایجاد ارزش افزوده برای این محصولات به شکل تاثیرگذاری افزایش یابد.
وی یادآور شد: تحقق این مهم در زمینه بررسی مسائل و موانع واحدهای دارای ظرفیت تولید در این بخش است که سعی داریم در قالب نشست های میز ملی صنایع پتروشیمی در این راستا گام اساسی برداریم.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.