به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسف یزدان پناه روز پنجشنبه در همایش راهوران محله در فرمانداری این شهرستان افزود: دهیاران به عنوان راهوران محله، بازوی پلیس در ایمنی راههای روستایی هستند و می توانند نقش بسزایی در برطرف کردن معضلات و مشکلات ترافیکی و شناسایی و معرفی نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات ایفا کنند.
وی اظهارکرد: این همایش باهدف تعامل و همکاری بیشتر دهیاران با پلیس در زمینه کاهش حوادث جاده ای، ارتقای امنیت و برنامه ریزی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین رانندگی برگزار شده است.
فرمانده پلیس راه گناوه گفت:از دهیاران این شهرستان انتظار داریم نسبت به مسایل ترافیکی و ایمنی در راههای روستایی حساسیت و توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: باتوجه به اینکه بیشترین وقوع تصادفات در راههای روستایی بوسیله ماشین آلات کشاورزی و موتورسیکلت است، نصب شبرنگ در این وسایل ضرورت دارد.
وی به عملکرد یکسال اخیر پلیس راه این شهرستان اشاره کرد و افزود: کسب رتبه نخست کاهش تصادفات و تلفات جانی در سطح پلیس راههای استان بوشهر در سال 95 و هفت ماه سال 96 از موفقیت های این فرماندهی است.
یزدان پناه اظهارکرد: در 6 ماه نخست امسال نیز تصادفات جاده ای در حوزه استحفاظی راههای این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشته است.
فرماندار گناوه نیز گفت: با تلاش و همت دولتمردان به زیرساخت راههای این شهرستان وضعیت امنیت جانی و ترافیک در جاده های این شهرستان نسبت به سال های گذشته که نگرانی های زیادی وجود داشت بهبود و مطلوب تر و این مهم نقشی مهم درکاهش تلفات و روند افزایشی ورود گردشگران به این منطقه داشته است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: در دولت یازدهم در زمینه راههای این شهرستان اقدام های خوبی صورت گرفته و در این راستا پنج طرح مهم راهسازی اجرایی شده است.
وی گفت: یکی از پرحادثه ترین راههای این شهرستان مسیر گناوه به دیلم بوده که عمده آن زیر بار ترافیک رفته و تنها 4 کیلومتر آن بدلیل مشکل بوجود آمده با مالکان زمین در مسیر، معطل مانده و انتظار از آنان داریم در به اتمام رسیدن این پروژه که به نجات جان انسانها بستگی دارد، با دولت همکاری کنند.
فرماندارگناوه از دهیاران خواست تا به منظور ایجاد ایمنی راهها و فرهنگ سازی ترافیکی با پلیس ارتباط خود را بیشتر کنند.
در پایان این همایش فرمانده پلیس راه گناوه از دهیاران و مسئولان دستگاههای اجرایی همکار تجلیل کرد.
بیش از 20 درصد از جمعیت 103 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.