به گزارش ایرنا، علیرضا باقری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: با رضایت خانواده ایثار گر مرحوم 'حسین نوشادی' 17 ساله اهل روستای زیارت شهرستان دشتستان استان بوشهر که در حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن وی به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
وی اضافه کرد: کلیه‌ها، کبد و پانکراس اهدایی این نوجوان پس از برداشت برای پیوند به بیمارستان شیراز منتقل شد.
مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: درسال ‌های اخیر فرهنگ اهدای عضو در کشور گسترش‌ یافته است و شاهد همکاری و مشارکت بیشتر خانواده‌ها هستیم و بسیاری از افراد نیز خودشان به ‌صورت داوطلبانه برای اهدای عضو ثبت‌ نام می‌کنند.
مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تقدیر از حرکت ایثارگرانه خانواده این نوجوان به خاطر اهدای اعضای پیکر فرزند مرحومشان گفت: اهدای عضو کار بسیار بزرگی است که این خانواده نسبت به انجام آن رضایت دادند.
باقری به نقل از مادر این نوجوان گفت: این مرحوم آرزو داشت به عنوان مدافع حرم به شهادت برسد و امروز تقدیرش اینگونه رقم خود که اعضای بدنش اهدا و به افرادی دیگر جانی دوباره ببخشد.
وی یادآور شد: این سی و دومین اهدای عضو در استان بوشهر و نهمین اهدا ی عضو سال جاری در استان بوشهر است که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.
باقری بیان کرد: با این میزان اهدای عضو در استان بوشهر تاکنون 100 به نفر جانی دوباره بخشیده شده است.
وی گفت: افراد علاقه مند می ‌توانند برای دریافت کارت اهدا عضو به آدرس http://ehda.bpums.ac.ir مراجعه کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.