در ادامه مطلب خلیج فارس آمده است: شورای پنجم بوشهر در شرایطی وارد دومین ماه فعالیتش شده که خبر می رسد جریاناتی بیرون این شورا با تحریک برخی اعضا، این نهاد را درگیر اتفاقاتی کرده اند که می تواند فرجام آن درگیری های شخصی و به حاشیه رفتن بیش از پیش شورا باشد.
در تازه ترین اتفاق، زمزمه تشکیل 'فراکسیون توسعه شهری' با عضویت 6 نفر از 9 عضو شورای شهر (غیر از دهدار، دولابی و شمشیری) در برخی رسانه ها مطرح شده که اولین هدف خود را هم تغییر 'ابوذر دهدار' از ریاست شورا اعلام کرده اند!
اگرچه تشکیل فراکسیون در نهادهایی انتخاباتی نظیر مجلس و شورای شهر امری مرسوم است، اما وقتی یک فراکسیون اولویت خود را بجای توسعه شهر و وظایف شورا، تغییر رییس شورا اعلام می کند، نگرانی هایی درباره رفتار و اهداف شخصی برخی اعضا شکل می گیرد.
البته در شرایطی از کیوان هاشم زاده به عنوان گزینه این فراکسیون برای ریاست شورای شهر یاد می شود که تا قبل از رسمیت یافتن شورای پنجم، وی یکی از گزینه های این سمت بود، اما گویا در پی توافق 3 عضو باقی مانده از شورای سابق (برزگرزاده، عبدالله زاده و آسایش) با سه عضو راهیافته از لیست امید (دهدار، شمشیری و دولابی)، ریاست به دهدار رسید، اما اینک هاشم زاده مجددا برای ریاست شورا خیز برداشته است.
اما در شرایطی بحث تغییر ریاست شورای کنونی بوشهر (آن هم کمتر از دو ماه از انتخاب هیات رییسه) مطرح می شود که براساس قانون، هیات رییسه به صورت یکساله انتخاب می شود، اما مشخص نیست برخی اعضای منتسب به اصولگرایان با چه اهدافی به تغییر زودهنگام هیات رییسه می اندیشند.
در همین خصوص فرماندار بوشهر تاکید کرد: براساس قانون، هیات رییسه شورای شهر برای یکسال انتخاب می شود و هیچ موردی قادر به تغییر آن نیست، مگر آنکه یکی از اعضا استعفا کند، خدای ناکرده فوت شود یا در هیات حل اختلاف سلب عضویت گردد و از شورا خارج شود.
عباس جمشیدی در گفت وگو با «خلیج فارس» ادامه داد: غیر از سه مورد ذکر شده، هیچ مرجع و اتفاق دیگری یا مثلا تصمیم اکثریتی از شورا نمی تواند منجر به تغییر هیات رییسه شورای شهر قبل از پایان یکسال شود.
جمشیدی به اعضای شورای شهر بوشهر توصیه کرد: مردم توقعاتی از این نهاد دارند و از حاشیه ها خسته اند، ضمن اینکه مشکلات شهر هم زیاد است و انتظار می رود اعضای شورا بجای مسائل شخصی و درگیری های داخلی، وظایفی که در قانون پیش بینی شده را مورد پیگیری قرار دهند تا مسائل شخصی در تصمیم گیری شان تاثیر نگذارد.
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.