به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز سه شنبه در نشست مسئولان دانشگاه و پژوهشکده خلیج فارس با شیلات استان بوشهر افزود: این سه مجموعه می توانند با تعریف حوزه مشترک راهبردی و ایجاد نقشه راه، همکاری لازم در حوزه های کاری مشترک، مورد علاقه و نیاز طرفین، داشته باشند.
وی بیان کرد: رفع نیازهای پژوهشی، مسائل و مشکلات موجود در صنعت آبزیان از جمله کارکردهای پژوهشکده خلیج فارس است که در این ارتباط آمادگی داریم برای پایان نامه های دانشجویی با توجه به مسائل و نیاز های شیلات به صورت هدفمند برنامه ریزی کنیم.
مصلح ادامه داد: با توجه به میزان ارزش افزوده ای که خیار دریایی و فرآورده های تولیدی از آن برای استان بوشهر دارد، آمادگی داریم برای بر طرف کردن مشکل کاهش ذخایر آن با شیلات همکاری کنیم.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: طرح الزام جذب متخصصان شیلات توسط متقاضایان طرح پرورش آبزیان از سال 1396 اجرایی شده که امیدواریم با تحقق آن و حضور متخصصان در این مراکز شاهد رشد میزان بهره وری باشیم.
عباسعلی زنده‌بودی افزود: ایجاد شرکت های شیلاتی با استخرهایی در مقیاس کوچک و واگذاری به دانش آموختگان رشته های شیلات در 2 منطقه مند و دلوار، ایجاد شرکت های مشاوره ای برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ارائه خدمات مشاوره ای در طرح های توجیهی و ایجاد کلینیک های بهداشتی برای آبزیان از دیگر طرح های اجرایی است که امیدواریم باعث اشتغال متخصصان این حوزه شود.
در استان بوشهر سالانه 15 هزار تن میگوی پرورشی تولید می شود که 60 درصد کل تولید میگوی پرورشی کشور به این اختصاص دارد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.