به گزارش ایرنا، محمد حسن باستی روز دوشنبه در نشست بررسی طرح تصفیه خانه فاضلاب روستاهای دویره و احمدی از توابع شهرستان بوشهر افزود: بوی بد و پساب فاضلاب تصفیه خانه ازجمله دغدغه های مهم مسئولان و اهالی این 2 روستاست که مشاور و پیمانکار طرح باید پاسخگو باشند.
وی با اشاره به اینکه فاضلاب از جمله زیرساخت های مهم در روستاهاست ادامه داد: روستاهای دویره و احمدی از جمله روستاهای بزرگ بخش مرکزی شهرستان بوشهر است و تاکنون سیستم دفع فاضلاب آن از راه چاههای جذبی بوده و برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب در این 2 روستا شرایطی لازم است.
باستی گفت: با توجه به اینکه قرار است در پساب فاضلاب طرح پرورش اردک اجراشود مطالعات مشاور طرح باید کامل باشد تا بهره برداری از پساب فاضلاب به نحو احسن انجام و طراحی و مطالعه مشاور باید بصورت دقیق مشخص شود.
وی بیان کرد: در زمینه آبهای سطحی اگر مازاد آبی وجود داشته باشد سرمایه گذار طرح باید وظیفه انتقال مازاد پساب را متعهد شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه پیمانکار طرح باید زمان بندی مشخصی برای اجرای طرح داشته باشد گفت: بو زدایی، دغدغه جدی ما در اجرای پروژه تصفیه فاضلاب دویره و احمدی است به همین دلیل باید از مکانیزم خوبی برای این کار استفاده شود.
باستی، خواستار تضمین مشاورطرح در مورد بوزدایی شد و افزود: شوراهای 2روستا هم در اجرای پروژه همکاری لازم را دارند و نکات لازم را برای مردم تشریح می کنند.
مسعود نصوری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: پساب خروجی طرح فاضلاب دویره واحمدی باید شامل استانداردهایی از جمله فاقد بو باشد و نحوه انتقال هم نباید به زمینهای کشاورزی آسیب برساند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.