سیدعلی هاشمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در بندر گناوه افزود: شهرداری ها باتوجه به پایبندی به قانون و منابع مالی باید سهم تعیین شده را پرداخت کنند که تاکنون تعدادی از آنها بنا به دلایل و مشکلات خاصی که دارند با این نهاد همراهی و همکاری نکرده اند.
وی با بیان اینکه اعتبارات کتابخانه های عمومی از محل تملک دارایی ها توسط دولت، امورات جاری و نیم درصد شهرداری ها تامین می شود، گفت: امسال 6 میلیاردریال اعتبار از محل تملک دارایی ها در حوزه تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی استان بوشهر اختصاص یافته است.
هاشمی ادامه داد: خیران نیز در زمینه تامین منابع مالی به نهاد کتابخانه های عمومی نظیر اهدای کتاب، واگذاری زمین و ساختمان مساعدت می کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: ایجاد کتابخانه عمومی در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت با بهره گیری از ظرفیت خیران و حمایت دولت از برنامه های توسعه ای این اداره کل است.
وی بیان کرد: راه اندازی کتابخانه های عمومی مشارکتی در سازمان ها و نهادها نیز توسط این نهاد در دستور کار است و دراین زمینه آماده همکاری هستیم.
وی گفت: این نهاد آماده دایرشدن کتابخانه مشارکتی براساس ظرفیت و فضایی به میزان حداقل 85 متر است که از این ظرفیت علاوه بر کارکنان، مردم نیز استفاده کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: احداث کتابخانه در شهرهای بوشکان، بادوله، سیراف، شیرینو و دوراهک در برنامه کاری قرار دارد که امیدواریم کتابخانه سیراف پس از صدور پایان کار توسط شهرداری و تامین تجهیزات در هفته کتاب امسال افتتاح شود.
وی گفت: آغاز عملیات اجرایی کتابخانه های بوشکان و بادوله در دستور کار امسال است.
هاشمی، تعداد کتابخانه های استان را در مجموع 75 واحد با 34 هزار عضو عنوان کرد و افزود: از این مجموع 63 کتابخانه شهری و روستایی و نهادی و 12 کتابخانه مشارکتی است.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا کتابخانه ها باتوجه به جمعیت موجود در استان به 130 واحد افزایش یابد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر بیان کرد: به ازای هر فرد در استان باید چهار جلد کتاب و باتوجه به جمعیت چهار میلیون جلد وجود داشته باشد اما هم اینک زیر یک میلیون جلد کتاب در این استان موجود است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.