به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اهداف دستورالعمل های اچ اس ای ای وزارتخانه متبوع برای رعایت اصول یکپارچگی در الزامات، اجرا و ممیزی واحد های صنعتی، معدنی و دیگر بنگاههای اقتصادی تحت پوشش تدوین و ابلاغ شده است.
وی با اشاره به ضرورت اهمیت دادن واحد های تولیدی به مسائل اچ اس ای ای تاکید کرد: یکی از را ه های کاهش حوادث و داشتن محیطی سالم درمحل کار آموزش و ارتقای سطح آگاهی کارکنان آن مجموعه است که می تواند منجر به یک سیستم ایده ال و پویا طی فرآیند تولید محصول با کیفیت باشد.
حسینی محمدی بیان کرد: تاکنون اقدامات متعددی در حوزه اچ اس ای ای سازمان به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بنگاههای اقتصادی انجام شده که با همکاری برخی از دستگاه های اجرایی مانند اداره کل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت شهرکهای صنعتی و تشکل ها و انجمن های حوزه صنعت، معدن و تجارت می توان سریعتر به نتیجه مورد نظر رسید.
وی افزود: بخشی از فعالیت ها مانند عضویت در کمیته های فنی و ایمنی در محیط کار و مشارکت در برگزاری سمینار ایمنی و بهداشت به مناسبت هفته کار و کارگر و روز جهانی ایمنی و بهداشت با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کمیته طرح تعالی اچ اس ای اداره کل راه و شهرسازی استان و کارگروه ایمنی آب شهری دانشگاه علوم پزشکی استان از جمله اقدامات بوده است.
حسینی محمدی یادآور شد: شناسایی و تجمیع اطلاعات صنایع آلاینده سال 1395 به منظور برنامه ریزی مناسب برای برطرف کردن و یا کاهش آلایندگی، پیگیری گزارش انحراف مصرف انرژی برخی از واحد های پتروشیمی و ارسال گزارش به اداره کل استاندارد استان برای اصلاح، شناسایی واحدهای صنعتی با مصرف سالانه سوخت بیش از پنج میلیون متر مکعب گاز در سال 1395 از شرکت گاز استان بوشهر برای اجرا و پیگیری ماده 24 قانون اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی از جمله اقدامات موثر انجام گرفته در این زمینه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: بنگاههای اقتصادی تحت پوشش به منظور ارتقا سطح آگاهی کارکنان خود در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی می توانند در دوره های آموزشی و نمایشگاه های مربوطه درسطح استان و کشورشرکت و مهارت خود را افزایش دهند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.