به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دخترانه شهید سهام خیام بوشهر افزود: مهر، ماه پژوهش و دانایی و بهار تعلیم و تربیت است.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته با همکاری و همگرایی مسئولان ارشد استان، دهیاری ها و شوراها گام های موثری در راستای تقویت بنیه علمی دانش َآموزان استان برداشته شده است.
کرمی اظهار کرد: اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان سبب رشد خوبی در 2 بخش کنکور سراسری و میانگین معدل دانش آموزان سال سوم متوسطه در استان شد.
وی یادآور شد: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان ثابت کرد مردم می توانند تاثیر خوبی در ارتقای کیفیت آموزشی داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: توسعه مدارس غیر انتفاعی و کمک بخش خصوصی می تواند تاثیر خوبی بر نظام آموزشی استان داشته باشد و کیفیت آموزشی را ارتقا دهد.
وی تاکید کرد: امروز کمبود نیروی انسانی از جمله چالش های آموزش و پرورش است که انتظار می رود نمایندگان استان بوشهر با هدف ارتقای کیفیت آموزشی حمایت ها و همکاری لازم را داشته باشند.
کرمی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید فعالیت های خوبی در زمینه ارتقای نظام آموزشی در استان بوشهر انجام شد و لازمه ادامه کار همکاری و پشتیبانی مردم از آموزش وپرورش است.
وی افزود: دانش آموزان موتور محرک توسعه پایدار در هر جامعه هستند، در این ارتباط باید توجه ویژه ای به این قشر شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رئیس جمهوری تاجر پیشه آمریکا اگر سابقه ایثار، غیرت و آزادگی مردم ایران را مطالعه کرده بود می دانست که نباید این سخنان را بیان کند.
عبدالکریم گراوند افزود: ملت ایران تربیت یافته مکتب عاشورا هستند و هیچگاه
زیر بار ظلم و زور نمی رود و این استکبار جهانی است که باید در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر بخواهیم دانشگاهها به رشد و ترقی برسند باید به آموزش و پرورش توجه داشته باشیم چون آینده نظام جمهوری اسلامی در گرو تربیت نیروی انسانی است.
گراوند اظهارکرد: کمک و حمایت از آموزش و پرورش برای داشتن ایران و کشوری آباد ضروری است.
وی با اشاره به ارتقای 1.5برابری رتبه های زیر هزار کنکور سراسری در در ستان بوشهر افزود: این آمار بیانگر ضرورت و اهمیت همکاری و همیاری اولیای دانش آموزان و همه دستگاههای اجرایی با آموزش و پرورش است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن خواندن پیام وزیر گفت: آموزش و پرورش دستگاهی فراسازمانی است و همکاری قشرهای مختلف مردم را می طلبد.
عادل عبدی افزود: انتظار می رود همانطور که امروز همه دستگاهها در کنار آموزش و پرورش زمینه حضور دانش آموزان در کلاسهای درس را فراهم کردند، این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر اجرای مفاد سند بنیادین آموزش و پرورش گفت: تلاش می شود با تغییر مدیریت زمینه هرچه بهتر اجرای مفاد سند بنیادین آموزش و پرورش در کشور فراهم شود.
وی با اشاره به کاهش نیرو در آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه تلاش می کند، مشکل کمبود نیرو را به شکل مطلوب برطرف کند.
مدیر آموزشگاه شهیده سهام خیام نیز گفت: 65 دانش آموز این مدرسه در سال تحصیلی گذشته در مدرسه تیزهوشان و نمونه قبول شدند.
بتول هوشنگی افزود: همچین این مدرسه رتبه نخست را در بین مدارس متوسطه اول کسب و 200 مقام برتر ورزشی، علمی و فرهنگی را کسب کرده است.
وی اضافه کرد: این مقام ها شامل راهیابی تیم بدمینتون این مدرسه به رقابتهای کشوری، کسب مقام اول تنیس روی میز و مقام سوم تیم هندبال در سطح شهرستان، کسب مقام نخست تیم دادرس، مقام دوم گروه تئاتر، مقام سوم گروه سرود شهرستان است.
هوشنگی کسب مقام نخست ترتیل، مقام دوم قرآن، مفهیم، انشا و احکام نماز در شهرستان، مقام نخست صحیفه سجادیه، حفظ قرآن، مشاعره، هنرهای تجسمی، تک نوازی، خوشنویسی را از جمله دیگر افتخارات کسب شده این مدرسه عنوان کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.