به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود:پارسال تنها طلاب و روحانیان استان و نیز طلاب و روحانیان بوشهری در سایر استان ها قادر به ارسال آثار پژوهشی خود به این جشنواره بودند.
وی با بیان اینکه تعداد سه دبیرخانه آثار شرکت کنندگان این کنگره را دریافت می کند اظهار داشت: دو دبیرخانه در مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران و یک دبیرخانه نیز در شهر قم آثار علاقه مندان را دریافت می کند.
جمالی مهلت ارسال آثار به کنگره علامه بلادی بوشهری را حداکثر تا 10 آبان سال 1396 عنوان کرد و گفت: طلاب، روحانیان و دانشجویان استان بوشهر می توانند آثار خود را در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
دبیر سومین کنگره علامه بلادی بوشهری زمان برگزاری کنگره را آذر ماه امسال عنوان کرد و گفت: این کنگره با حضور میهمانان و شخصیت های برجسته حوزوی در مصلی جمعه بوشهر برگزار می شود.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتابهای آیت الله بلادی بوشهری است.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر نیز گفت:نخستین کرسی نظریه پردازی امسال با موضوع «نقد و بررسی دیدگاه اقتباس قرآن از عهدین از نظر مستشرقین با تکیه بر دیدگاه یوسف حداد (کشیش قرآن پژوه لبنانی)» برگزار می شود.
حجت الاسلام فقیه با اشاره به زمان برگزاری این کرسی نظریه پردازی، ادامه داد: این نشست دوشنبه شب ساعت 20:30 در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار می شود و اینجانب ارائه دهنده موضوع هستم و حجت الاسلام والمسلیمن رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان به عنوان نقد کننده موضوع در این کرسی نظریه پردازی حضور پیدا می کند.
وی هداف از برگزاری این کرسی نظریه پردازی را ترویج فرهنگ پژوهش و نیز تحقق گفتمان جنبش نرم افزاری در راستای منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد.
7212/6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.