به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: یکی از آیه‌های وجود خداوند مقوله ازدواج است و این مهم نشان از عظمت خداوند متعال است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: برای سعادت و خوشبختی در زندگی باید سبک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تمام مراحل زندگی مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر توجه به ازدواج آسان و اسلامی افزود: این مهم باید مورد توجه زوج‌های جوان و خانواده‌ها قرار گیرد تا این پیوند عرشی دچار خدشه و آسیب نشود.
امام جمعه بوشهر، ازدواج را یک امر مقدس دینی دانست و تاکید کرد: حفظ حریم ازدواج بر اساس آموزه‌های دینی، واجب می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز با بیان اینکه توجه به سبک ازدواج اسلامی ضروری است اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در این استان ترویج و تشویق به ازدواح آسان و اسلامی است.
حجت‌الاسلام مرتضی محمدی با اشاره به اینکه قرار گرفتن خدا در محور زندگی، انسان را خوشبخت و سعادتمند می‌کند ادامه داد: در همه مراحل ازدواج بویژه تعیین مهریه اگر بر اساس دستورات الهی و سبک ائمه اطهار(ع) باشد زندگی در مقابل همه آسیب‌ها مصون و بدون مشکل می‌شود.
وی بیان کرد: نیت های واقفان برای تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند اجرا می شود و امروز به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم پیوند 30 زوج جوان که بین یک تا 14 سکه طلا مهریه تعیین کرده‌اند توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار و ضمن واگذاری جهیزیه کالاهای ایرانی، هدایایی به آنان اعطا شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآورشد: سال گذشته نیز به همین مناسبت جهیزیه 20 زوج جوان دراین استان تامین شد که امسال تلاش می‌شود علاوه بر تامین جهیزیه بیش از 100 زوج، فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی بیش از پیش ترویج شود.
ضریح خمیه گاه حضرت امام حسین (ع) در بوشهر با کمک و هدایای مردم این شهر در دست ساخت است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.