به گزارش عصر روزیکشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد، حجت الاسلام احمد شرفخانی در برنامه عطر عاشقی در بقعه امامزاده سیدجعفر محمد(ع) گفت: در طول تعطیلات نوروزی بیش از سه هزار روحانی در امامزادگان حضور خواهند داشت و پاسخگوی سوالات مردم هستند.
وی برگزاری برنامه هایی ویژه کودکان و نوجوانان و برپایی خیمه های معرفت و مشاوره را از برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری دانست و تصریح کرد: نمایشگاه سبک زندگی اسلامی نیز در یک هزار و 700 امامزاده کشور برپا می شود.
شرفخانی اظهار داشت: زائرسراهای 950 امامزاده در سراسر کشور آماده میزبانی از مسافران نوروزی است و در بقاع 795 امامزاده کمپ اسکان موقت ایجاد شده است.
*****
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور همچنین در مراسم معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان‌های مختلف کشور به ویژه استان یزد در خصوص وقف وجود دارد و باید گفتمان وقف در جامعه نهادینه شود.
حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ادامه داد: در بخش فرهنگی وقف نباید نگاه اداری و کارمندی وجود داشته باشد و باید اجرای منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه ایشان تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز گفت: شورای فرهنگی در این اداره کل تشکیل شده و به صورت هفتگی نشست های آن برگزار و بر اساس خرد جمعی با اولویت فعالیت‌های ابلاغی از سوی سازمان اوقاف تصمیم‌سازی می‌شود.
در این آیین از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی تجلیل و حجت‌الاسلام هادی امامی میبدی به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد معرفی شد.
استان یزد دارای افزون بر 12 هزارو 540 موقوفه و 43 هزار رقبه است و قدیمی‌ترین موقوفه استان متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.
همچنین در استان یزد 108 امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.