مجید پرویزی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: طرح روستا تعاون درقالب طرح کشوری هزار روستا هزار تعاونی اجرا می شود که سهم استان بوشهر 67تعاونی توسعه روستایی است.
وی تصریح کرد: طرح روستا تعاون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، در راستای پیاده ‌سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌ های اجرایی بخش تعاون در روستاها اجرا می‌ شود.
پرویزی اظهارکرد: همه دستگاههای اجرایی می توانند در راستای اشتغال در روستاها نقش داشته باشند که در همین راستا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز می تواند در قالب تعاونیهای متعارف در بخشهای مختلف وارد روستاها شوند.
وی بیان کرد: طرح روستا تعاون در روستاهای بالای 50 خانوار، دارای طرح هادی و دارای ضریب مشارکت پذیری بالا اجرا می شود.
پرویزی هدف از اجرای طرح روستا تعاون را استفاده از ظرفیت تعاونیها در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد مسیر لازم برای شکوفایی و توسعه عدالت محور روستاها عنوان کرد.
وی بر ضرورت همکاری روستائیان، دهیاران و فرمانداریها در اجرای طرح روستا تعاون و تقویت روحیه مشارکت در روستاها تاکید کرد.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اجرای این طرح نقش موثری در توسعه و توانمندسازی تعاونی ‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان‌ یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان در قالب مشارکت گروهی دارد.
وی گفت: موضوع فعالیت در این طرح در بخش تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی است.
استان بوشهر 2هزار و 827 تعاونی فعال و در دست اجرا در بخشهای خدمات، کشاورزی و صنعت دارد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.