به گزارش ایرنا، غلامحسین صباغی روز چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: درهمین راستا ایجاد بانک تخصصی حوزه ارتباطات توسط پست بانک در دستور کار است.
صباغی بیان کرد: سال گذشته توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکهزار دستگاه آتی ام خریداری شد که 20 دستگاه سهم استان بوشهر است و در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.
عضو هیات مدیره پست بانک ایران بیان کرد: بخش دیگری از کار پست بانک تامین مالی ایجاد زیرساخت های اینترنتی در 28 هزار روستای کشور است.
صباغی با بیان اینکه پست بانک تامین کننده مالی فعالان بخش کسب و کار در حوزه آی سی تی است، گفت: با وجود اینکه در زمان حاضر 6 هزار دفتر آی سی تی فعال در کشور وجود دارد اما نهادینه کردن این دفاتر از دیگر ماموریت های پست بانک است.
وی یادآور شد: به مناسبت هفته دولت در استان بوشهر به ارزش 177 میلیارد ریال طرح های مختلف و خدمات بانکی به بهره برداری می رسد.
عضو هیات مدیره پست بانک ایران اضافه کرد: این طرح ها شامل نصب و راه اندازی 20 دستگاه خودپرداز در روستاها، ایجاد باجه خدمات بانکی روستایی چاه مبارک، اجرای طرح توسعه روستایی، خرید ادوات کشاورزی، احداث گلخانه و مشارکت در ساخت، تهیه و تحویل 15 دستگاه اتوبوس برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بوشهر است.
صباغی گفت: فروش کسب و کار از هر نوع وثیقه دیگری در ایجاد طرح های اشتغال زا برای پست بانک مهم تر است.
استاندار بوشهر گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای خدمت بیشتر به روستائیان و ایجاد اشتغال در روستاها 2 کار مهم و اساسی است که باید در روستاها انجام شود و پست بانک ظرفیت خوبی برای این کار دارد.
مصطفی سالاری با تاکید بر توسعه اشتغال روستایی افزود: ایجاد اشتغال روستایی، مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی مختلفی دارد و باید با طرح های مختلف زمینه ایجاد شغل در روستاهای مستعد را فراهم آوریم.
وی اظهارکرد: حل مساله اشتغال در روستاها ماندگاری بیشتر جمعیت روستایی و مهاجرت نکردن آنان را به دنبال دارد.
استاندار بوشهر تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های لازم برای خدمت بیشتر به روستائیان و ایجاد اشتغال در روستاها 2 کار مهم و اساسی است که باید در روستاها انجام شود و پست بانک ظرفیت خوبی برای این کار دارد.
سالاری ادامه داد: دولت هم مسیری برای ایجاد اشتغال در روستاها در نظر گرفته که باید با تلاش و هماهنگی این مسیر را طی کرد.
وی بیان کرد: باید افرادی که در روستاها مستعد انجام کار و دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی هستند شناسایی شوند.
استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت مشاغل پایدار در روستاها گفت: روستاهای ساحلی در بحث آبزی پروری و پرورش ماهی وبرخی دیگر از روستاها نیز در ایجاد گلخانه و تولید گوجه فرنگی خارج از فصل ظرفیت خوبی برای اشتغال دارند.
سالاری اضافه کرد: برای ایجاد واحدهای بسته بندی خرما و سردخانه محصولات کشاورزی می توان از ظرفیت پست بانک استفاده کرد.
وی اظهار کرد: در زمینه ایجاد شغل روستاهای مستعدی در استان بوشهر وجود دارد که با کار کارشناسی باید طرح اشتغال و روستای مورد نظر را انتخاب کرد.
استاندار بوشهر بیان کرد: کم توجهی به تولید و اشتغال در روستاها در دهه های اخیر سبب توسعه حاشیه نشینی در شهرها شده و حاشیه نشینی پیامدهای منفی زیادی داشته است.
سالاری اظهار کرد: در کنار خدمات رفاهی و زیرساختهای عمرانی مطلوبی که در روستاها فراهم شده است، به اشتغال توجه نشده و این باعث مهاجرت از روستا به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی شده است.
وی گفت: با توجه به ظرفیتهای متنوعی که برای ایجاد اشتغال در روستاها وجود دارد تلاش می شود با بهره گیری از توان مشاوران ایجاد اشتغال شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.