به گزارش ایرنا، حسین نامور روز یکشنبه در نشست با کارگزار بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران افزود: این منطقه با داشتن پنج هزار هکتار زمین، آماده پذیرش سرمایه گذارانی برای احداث حدود 100 واحد تولیدی و صنعتی است.
وی بیان کرد: زمین ارزان، آب، برق، تلفن، اینترنت، معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات خط تولید از جمله مزیت های مهم منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به شمار می رود.
نامور افزود: همجواری با دریا و دسترسی مناسب به حمل و نقل دریایی از جمله ظرفیت های مهم این منطقه به شمار می رود که در زمینه صادرات و واردات می تواند یک ظرفیت قابل توجه باشد.
کارگزار بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران نیز گفت: این کشور با 40 سال سابقه در تولید پوشاک در صورت فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در بخش تولید پوشاک قادر به ایجاد یک انقلاب در تولید پوشاک ایران و به دنبال آن افزایش میزان اشتغال در این کشور است.
محمد صبور حسین افزود: با توجه تجربه 10 ماه فعالیت در ایران استراتژی های زیادی برای افزایش میزان مبادلات تجاری خود با این کشور پیش بینی کرده ایم.
وی گفت: در سال 2011 تا 2012 با 83 میلیون دلار بیشترین میزان واردات کشور بنگلادش از ایران صورت گرفته که با پیش بینی تدابیر لازم می توانیم این میزان واردات خود را از ایران افزایش دهیم.
صبور حسین در بحش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سود تسهیلات زیر 10 درصد و نیروی کار ارزان قیمت نیز از جمله ظرفیت بنگلادش برای سرمایه گذاران خارجی است که در این زمینه سرمایه گذاران ایرانی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
کارگزار بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران در حاشیه نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از شماری از واحدهای تولیدی این منطقه بازدید کرد.
محمد صبور حسین، با هدف بازدید از ظرفیت های بوشهر برای صادرات و واردات بین ایران و بنگلادش روز گذشته وارد بوشهر شده و در این ارتباط با مسئولان اقتصادی استان بوشهر دیدار کرده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.