به گزارش ایرنا، علی یزدانی شامگاه سه شنبه در آیین عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سراج گستران رجال در شهرستان دیلم بوشهر افزود: مساحت منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر یکی از 9 منطقه اقتصادی تحت پوشش این سازمان بیش از 3900 هکتار بوده است که بدلیل رعایت مسایل زیست محیطی 1800 هکتار از مساحت پیش بینی شده است.
وی گفت: در گام نخست مجوزهای لازم درحوزه آب، برق و تلفن و طراحی اولیه فاز عملیاتی این طرح در حد 400 هکتار عملیاتی و اجرایی شده است.
یزدانی اظهارکرد:10 درخواست برای سرمایه گذاری دراین منطقه به شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ارسال و جوازهای مربوطه صادر که 5 جواز آن مربوط به شرکت سراج گستران رجال است.
وی گفت: در سال 89 مصوبه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر توسط مجلس شورای اسلامی انجام و کارهای اجرایی آن در عمل از سال 93 آغاز و زیرساخت های آن انجام شده است.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: از9 منطقه ویژه اقتصادی کشور در 2 منطقه کار واگذاری اراضی برای سرمایه گذاری آغاز و پتروشیمی شمال استان بوشهر به عنوان سومین منطقه محسوب می شود و در6 منطقه دیگر نیز درسالجاری واگذاری اراضی به سرمایه گذاران آغاز می شود.
درآیینی چهارشنبه شب باحضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات اجرایی طرح احداث مجتمع پتروشیمی سراج گستران رجال در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر درحوزه شهرستان دیلم با ظرفیت سالانه 720 هزار تن محصولات پلی الیفنی آغاز شد.
منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی به مساحت 2100 هکتار در فاصله 15 کیلومتری جنوب شهر دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.
ساختار صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با نگاه به ایجاد زنجیره ارزش بگونه ای طرح ریزی شده که مجموعه ای از صنایع مختلف پالایشگاهی، بالادستی، میان دستی پتروشیمی در یک چرخه با هم کار می کنند.
ازطرف دیگر متمرکز بودن تاسیسات جانبی آب شیرین کن، نیروگاه و تصفیه خانه بهینه کردن هزینه ها را در پی خواهد داشت.
صنایع مستقر در این منطقه قابلیت تولید سالانه 21 میلیون تن محصول را دارد و زمینه اشتغال 11 هزار نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می کند.
ساختار خدماتی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با هدف پشتیبانی از صنایع مستقر در منطقه و فراهم کردن زیرساخت های لازم طرح ریزی شده است.
بمنظور بهره مندی منطثه ویژه از حمل و نقل و دریایی تعداد 10 پست اسکله برای این منطقه پیش بینی شده است که قابلیت پذیرش کشتی های باظرفیت 50 هزارتن را خواهد داشت.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.