به گزارش ایرنا، سهراب تمیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: در سه ماه نخست امسال 484 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 466 واقعه، 3.9 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهارکرد: از مجموع ولادت های به ثبت رسیده 244 تن زن و مابقی مرد هستند.
تمیمی گفت: با همکاری و تعامل دستگاههای مرتبط و تلاش کارکنان این اداره 99.4 درصد از ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده و در تلاشیم آن را به 100 درصد برسانیم.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه با بیان اینکه در سه ماه اول امسال 260 واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شد، افزود: باتوجه به اینکه در سال گذشته 297 واقعه ازدواج به ثبت رسیده نشان می دهد که ازدواج صورت گرفته در سه ماه اول امسال 12.5 درصد کاهش یافته است.
وی به فراوانی نام های نوزادان تازه متولید شده در سه ماه نخست امسال در شهرستان گناوه اشاره کرد و گفت: فاطمه، آوا، بهار، مریم و باران بیشترین نام در بین دختران و رضا، حسین، محمد، محمدطاها و امیرحسین بیشترین نام را در بین پسران داشته است.
تمیمی، مجموع واقعه فوت به ثبت رسیده را دراین شهرستان 95 مورد عنوان کرد و اظهارکرد: این مجموع شامل فوت های جاری و معوقه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 98 مورد 3.1 درصد کاهش نشان می دهد.
وی یادآورشد: از مجموع فوت شدگان 58 واقعه مردان و 37 واقعه زنان بودند.
وی ادامه داد: در سه ماه اول امسال یکهزار و 846 تقاضای کارت هوشمند ملی به ثبت رسیده است.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: از زمان شروع طرح صدور کارت هوشمند نیز که از سال 92 آغاز شده 42 هزار و 15 تقاضا به ثبت رسید و این آمار نشان می دهد 58.7 درصد واجدین شرایط برای دریافت آن اقدام کردند.
وی تعداد شناسنامه های تعویضی صادرشده را در سه ماه اول امسال 897 جلد، المثنی 331، تغییر نام 26 و تغییر نام خانوادگی 9 مورد اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات و موانع در ثبت وقایع حیاتی، ولادت های خارج از استان است که خانواده ها کوتاهی می کنند و به یک معضل تبدیل شده است.
وی افزود: از مراکز درمانی انتظار داریم باتوجه به اینکه در زمان بارداری این عده که تحت پوشش و مراقبت های درمانی قرار دارند را به این اداره اطلاع دهند.
تمیمی ، اعلام وفات خارج ازمهلت مقرر بدلیل مراجعه نکردن وراث متوفی و صدور گواهی ولادت دربیمارستان و مراکز بهداشتی را از دیگر موانع پیشرو در ثبت وقایع حیاتی عنوان کرد.
رئیس ثبت احوال گناوه گفت: جمعیت حوزه شهرستان طبق آخرین سرشماری، 102 هزار و 890 نفر اعلام شده که در مناطق شهری 80 هزار نفر و 40 نفر و مناطق روستایی 22 هزار و 850 نفر هستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه هم بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاههای مرتبط در ثبت وقایع حیاتی تاکید کرد.
حسین امیری افزود: از اداره ثبت احوال انتظار داریم که فرآیند همکاری ادارات ذیربط را در ارتباط با ثبت وقایع حیاتی اعلام کند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.