به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در نشست با منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر افزود: شوراهای اسلامی نقش مهم و اساسی در بسیج امکانات مردمی برای توسعه و پیشرفت کشور دارد.
وی تاکید کرد: انتخاب شهردار یکی از وظایف شوراهاست و منتخبان این نهاد مدنی هزاران وظیفه و ماموریت دیگری برعهده دارند که با شناسایی دقیق باید به آنها توجه داشته باشند.
مقیمی اظهار کرد: شوراها نقش مهمی در عدالت گستری و رفع تبعیضها دارند و با شناسایی کارکرد خود باید در مسیر درست گام بردارند.
وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به مسولان اجرایی کشور در اجرای امور کمک می کنند و نقش مهمی در تصمیم سازی، تصمیم گیری و نظارت دارند.
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه شورای اسلامی استانها می تواند هم تراز دولت لایحه به مجلس ارائه کند و در امور کشور تصمیم گیری کند افزود: اعضای شورای استانها باید از قوی ترین، کارآمد ترین و زبده ترین افراد انتخاب شوند.
وی با اشاره به تصویب لایحه اعتبار 1.5میلیارد دلاری دولت به مجلس از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه روستاها گفت: با استفاده از شورای روستاها باید برای هزینه کرد این میزان اعتبار در روستاها برنامه ریزی کرد.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز توسعه متوازن و همگونی در شهرها و روستاهای کشور دیده نمی شود اظهار کرد:درامر برنامه ریزی استفاده از دیدگاههای علما و اندیشمندانی که در مدیریت شهری خبره هستند ضروری است.
مقیمی گفت: در شرایط کنونی کشور آنقدر پول و منابع وجود ندارد که بتوان درهزینه کرد منابع و سرمایه ها اشتباه کرد.
وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را مسئول مدیریت خدمات شهری معرفی و تصریح کرد: دولت، مجلس و حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا وظیفه عملی کردن مفاد سند توسعه چشم انداز ملی را برعهده دارند.
مقیمی افزود: افزون براین اجرای مفاد سند توسعه پنج ساله از جمله دیگر اسناد بالادستی است که همواره دربرنامه ریزیها باید مورد توجه باشد.
مقیمی گفت: براساس سند توسعه ملی در افق 1404 ایران باید کشور اول منطقه باشد و سالی هشت درصد رشد در کشور محقق شود.
وی یادآورشد: چابک سازی، کوچک کردن و کم کردن هزینه دولت اثرگذاری کارها را بیشتر، بهره وری را بیشتر و با استفاده از منابع موجود امکان خدمات رسانی به مردم فراهم می شود.
مقیمی با تاکید بر خلق سرمایه ها و منابع گفت: شوراها با خلاقیت خود خلق ثروت و منابع اقتصادی شهری را شناسایی و فعال کنند.
قائم مقام وزیر کشور گفت: کشور در شرایط کنونی به تحولات و فعالیت اقتصادی قابل توجهی نیاز دارد که در این مسیر شوراها نقش مهمی در بسیج مردم برای انجام فعالیت اقتصاد مقاومتی برعهده دارند.
وی با تاکید بر ضرورت استناد به قانون در انجام کارها اظهار کرد: بیراهه رفتن اشکالی است که امروز در مدیریت خدمات شهری وجود دارد این درحالی است که بیشترین مشکلات زمانی که قانون کنار گذاشته می شود به وجود می آید.
وی خطاب به منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: وقت خود را صرف مسائل حاشیه ای نکنید و برای شناسایی کارآفرینان و منابع اقتصادی موجود در منطقه خود تلاش کنید.
مقیمی اظهار کرد: امروز مسائل اجتماعی از جمله مهمترین مشکلات جامعه به شمار می رود که برای برطرف کردن آنها به بسیج امکانات مردمی نیاز است.
وی یادآور شد: ما برای برطرف کردن مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه انتخاب شده ایم و امید دولت نیز به همین پتانسیل و ظرفیت مردمی است.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به ارتقای سطح تحصیلی اعضای شوراهای اسلامی در این دوره گفت: پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 12 شهریورماه آغاز به کار می کنند.
وی افزود:حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت امنیت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی را ثابت و توطئه های دشمن را خنثی و آنان را مایوس کرد.
وی تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندوقهای رای تکلیف و وظیفه خود نسبت به نظام و کشور را به بهترین شکل ادا کردند.
قائم مقام وزیر کشور گفت: در این برهه زمانی ما نیز باید پاسخ مثبتی به این حضور حماسی مردم بدهیم و برای پاسخ به خواسته های آنان گامهای بزرگ و اساسی برداریم.
وی افزود:مردم تنها وظیفه رای دادن را برعهده ندارند و همواره باید در جریان نتیجه کارها قرار گیرند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.