به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد رزمجو روز دوشنبه در نشستی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در استانداری بوشهر افزود: جامعه انسانی باید به صورت عقلانی در حوزه های عقلی، فکری، فرهنگی و علمی سیر و نباید مشغول ریزه کاری ها و مسائل شهوانی شود زیرا توجه به این مسائل از رشد آن جامعه می کاهد.
مشاور استاندار بوشهر در امور اجتماعی با بیان اینکه حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی نقشی مهم در مساله عفاف و حجاب دارند، یادآور شد: قضیه آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران، ربطی به عقبه فرهنگی و تاریخی مردم ایران ندارد و آنچه هم در مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد یک طرح استمعاری بود.
رزمجو، با بیان اینکه حجاب در اواخر حکومت پهلوی به نماد اعتراض به حکومت تبدیل شد، اضافه کرد: اکنون جوانان و نوجوانانی هستند که با مساله حجاب لج بازی کرده و احساساتی برخورد می کنند و نباید کاری کرد که آنان را در مقابل خود قرار دهیم.
وی با اشاره به سابقه تاریخی مساله حجاب و کاوش های دانشمندان غربی بیان کرد: به گفته دانشمندان غربی در کاوش های باستانی هم نتوانستند تصاویری از زنان آن هم به صورت برهنه کشف کنند.
رزمجو یادآور شد: در دوران قبل از اسلام، پوشش زنان و مردان از یک هماهنگی برخوردار بوده است و در قرآن کریم نیز به مساله پوشش زنان و مردان تاکید شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: دولت در حجاب و عفاف، کار ضربتی و فوری را در دستور کار قرار نمی دهد و تلاش می شود با نگاه حکیمانه، رئوفانه و همراه با کار فرهنگی مداوم به این مساله بپردازد.
عباس برزگرزاده با اشاره به اهمیت جایگاه عفاف و حجاب در جامعه امروزی افزود: در دوران حکومت رضا خان حادثه تاسف بار مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد که آن فاجعه ابعاد عظیمی داشت.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.