به گزارش ایرنا، عبدالرضا مطاف روز یکشنبه در جریان بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) در بوشهر افزود: عملیات ساخت این 2 ضریح در مرحله قلم زنی و خاتم کاری است.
وی با بیان اینکه ساخت بارگاه‌های اهل بیت(ع) از جمله افتخارات مردم ولایت‌مدار استان بوشهر است ادامه داد: مردم این استان تاکنون برای ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) 24میلیارد ریال و حضرت قاسم (ع) نیز 35.5میلیارد ریال پرداخت کرده اند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: به استثنای خاتم ‌کاری حدود 11 نفر استادکار حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری و نقره‌ کاری دو ضریح خیمه‌ گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) فعالیت می‌ کنند.
مطاف با اشاره به تامین طلای زرد و نقره مورد نیاز ضریح یاد شده توسط مردم ولایت‌مدار استان بوشهر بیان کرد: همه هزینه‌‌های ساخت ضریح خیمه‌ گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) را مردم استان بوشهر پرداخت می‌ کنند.
وی یادآور شد: ساخت ضریح خیمه ‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر تحول خاصی ایجاد و مردم ولایت‌مدار و دین‌دار این استان مشارکت قابل توجهی داشتند.
مطاف با بیان اینکه 14 کیلوگرم طلا برای طلاکاری ضریح حضرت عباس(ع) توسط مردم استان بوشهر کمک شد گفت: مردم این استان در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) 35 میلیارد ریال پرداخت کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) در این استان یک فرصت برای خدمات رسانی به اهل بیت(ع) است.
عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به عشق و علاقه مردم این استان به خاندان رسول گرامی اسلام(ص) در این عرصه فعالیت و توجه خاصی دارند که این مهم در ساخت ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع)مشهود است.
وی گفت: با انتقال کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) به استان بوشهر، مردم از این فرصت برای خدمات رسانی بهره ‌برداری می‌ کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.