به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از مصطفی سالاری در جلسه کارگروه تخصصی آب و کشاورزی استان بوشهر افزود: از 34 هزار و 500 هکتار نخلستان در این استان تاکنون طرح آبیاری نوین در 10هزار و 100 هکتار در منطقه دشتستان عملیاتی شده و این طرح در همه نخلستان های این استان اجرایی می‌ شود.
وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار بیش از چهار هزار و 100 میلیارد ریال برای ساخت سد دالکی و مابقی در اجرای طرح انتقال و آبیاری تحت فشار و نوین هزینه خواهد شد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت از طرح‌های آبیاری نوین و تحت فشار حمایت می‌ کند گفت: رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و وزیران نیرو و جهادکشاورزی برای اجرا و حمایت از طرح‌های آبیاری نوین و تحت فشار در نخلستان های استان بوشهر تاکید دارند.
سالاری بیان کرد: با تکمیل طرح‌های آبیاری نوین در سطح کنونی نخلستان ها، درآمد کشاورزان دشتستان تا 10 برابر افزایش می‌ یابد.
وی با اشاره به تدوین طرح آبیاری نوین در زمینهای کشاورزی و نخلستان های استان بوشهر افزود: در این ارتباط براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی طرح 'نخلستان' با هدف تغییر شیوه آبیاری نخیلات از سنتی به نوین اجرا می شود.
سالاری بیان کرد: طرح‌های مورد نظر برای تامین آب نخلستان های سه منطقه آبپخش، کلل و سعدآباد به عنوان پایاب سدهای رئیسعلی دلواری و دالکی تدوین شده است.
استاندار بوشهر گفت: طرح آبیاری نوین در آبپخش اجرایی و در کلل امسال عملیاتی می‌ شود و در دشت شبانکاره نیز مطالعاتی آن اجرایی شده که با تکمیل آن، عملیات اجرایی طرح آبیاری نوین در این منطقه آغاز می‌ شود.
سالاری اظهار کرد: با توجه به پیشگامی استان بوشهر در اجرای طرح کاداستر (حد نگاری) نسبت به دیگر استانها، این امر نقشی مهم در سرعت بخشی اجرای طرح ها در عرصه های مختلف دارد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.