اصغرپیرهادی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از90 درصد پرونده های ارسال شده به این اداره کل تصمیم گیری شده است.
وی اضافه کرد: هیات های آئین نامه اجرایی این قانون از مهر1391 فعالیت خود را برای بررسی و صدور رای در خصوص 17هزار و557 پرونده تشکیلی در این استان آغازکرده است.
پیرهادی با تاکید براینکه مردم از هرگونه خرید عادی املاک مجهول المالک خوداری کنند، اظهارکرد: قانون گذار برای تبدیل اسناد عادی دارای سابقه ثبتی به اسناد مالکیت رسمی در ادامه مقررات ماده 147و 148سابق قانون تعیین تکلیف را مصوب وابلاغ کرد که از سال 1391دردست اجراست.
پیرهادی بیان کرد: شهروندانی که املاک خود را به صورت عادی خریداری کردند و نیز مالکان رسمی که مالکیت آنها به نحو مشاعی است، به دلیل فوت یا مفقودالاثر بودن مالک رسمی و ورثه و یا دسترسی نداشتن به مالک یا مالکان رسمی تاکنون موفق به گرفتن سند مالکیت شش دانگ نشدند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک به آدرس www.ssaa.ir و مطالعه شرایط ومفاد مندرج درصورت حایز شرایط بودن براحتی تقاضای خود را درسامانه پذیرش الکترونیکی ' قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی' ثبت کنند.
وی ادامه داد: آنان پس از ثبت نام در این سامانه باید از طریق پست سوابق و کد رهگیری بگیرند و مرسولات پستی را به ادارات ثبت اسناد محل وقوع ملک ارسال کنند تا پس از بررسی بر اساس مستندات، سند تک‌برگ شش دانگ برای مالکان صادر می شود.
پیرهادی افزود: شهرستان های بوشهر با 6 هزار و 642و گناوه با چهار هزار و 987پرونده تشکیلی بیشترین آمار را در سطح استان دارند.
وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان های تنگستان، بوشهر، دشتی و شهر شبانکاره نیز بیشتر از 90 درصد تقاضای متقاضیان منجر به صدور رای شده است و پرونده های متقاضیان قانون تعیین تکلیف در این واحدهای ثبتی به روز است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.