اردشیر یاراحمدی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:دو قایق صیادی جمعه شب هفته گذشته از اسکله صیادی جفره بوشهر عازم صیدگاههای حوزه سرزمینی شده بودند که قایق آنها دچار نقص فنی شده بود و بدلیل مواج بودن دریا، جریان آب آنها را به مرزآبی عربستان برده بود.
وی یادآورشد:پس از رفع نقص فنی و در زمان بازگشت به سمت اسکله مرجان گارد ساحلی کشور عربستان به سمت آنها شکلیک کرده بود.
مسئول روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: یکی از تیرها پس از عبور از بدنه قایق به ناحیه کمر یکی از صیادان بوشهری اصابت و منجر به فوت وی شد.
وی افزود: دیگر سرنشین این قایق صبح روز شنبه هفته جاری جسد پدرش را با همان قایق به اسکله جفره بوشهر منتقل کرده است.
یاراحمدی اضافه کرد:از سرنوشت صیادان دیگر که در محاصره گارد ساحلی عربستان بودند نیز اطلاع دقیق و موثقی در دست نیست.
وی گفت:افراد یاد شده دارای مجوز صیادی و عضو لیست صیادان بندر بوشهر هستند که سالها به امر صید و صیادی مشغول هستند.
در همین رابطه دادستان عمومی و انقلاب بوشهر نیز گفت: تیراندازی مرزبانی کشور عربستان سعودی به سمت قایق های صیادان بوشهری که به اشتباه یا به لحاظ خارج از اراده به آبهای کشور همسایه وارد می شوند خلاف عرف و مقررات بین المللی و حسن همجواری است.
علی حسن پور افزود: در همین راستا پرونده ای در شعبه سوم بازرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر تشکیل و تحقیقات در حال انجام است.
وی یادآورشد:باتوجه به تحقیقات اولیه و نوع کالیبر اسلحه بکار رفته اقدام به تیراندازی عوامل مرزبانی کشور عربستان قریب به یقین است.
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت:باتوجه به مرز مشترک دریایی دو کشور ایران و عربستان که برخی اوقات لنج ها و قایق های آن کشور نیز به اشتباه وارد محدود آب های سرزمینی ایران می شود تیراندازی گارد ساحلی عربستان به سمت قایق های صیادی ایرانی که به اشتباه و یا به لحاظ عوامل خارج از اراده صیادان به آبهای کشور همایسه وارد شده اند خلاف عرف مقررات بین المللی و حسن همجواری است.
6047/6045** خبرنگار: مونا عیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.