عباس معماری نژاد روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: این میزان تسهیلات به چهار هزار بنگاه اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ پرداخت شده است.
وی یادآورشد: سهم بنگاه های کوچک، متوسط و بزرگ استان بوشهر از تسهیلات بانک صنعت و معدن در بخش های مختلف 2 هزار میلیارد تومان بود که به بنگاه های مختلقی از جمله واحدهای فعال در حوزه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پرداخت شد.
معماری نژاد تصریح کرد: هم اکنون نیز 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف روند پرداخت آن به بنگاه اقتصادی استان بوشهر در حال انجام است که این آمارها نشان از توجه جدی بانک صنعت و معدن در استان بوشهر است.
عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: در قالب طرح رونق تولید نیز سال گذشه بنگاه اقتصادی استان بوشهر 150 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که در این بین نیز بانک صنعت و معدن با پرداخت 40 میلیارد تومان سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد.
معماری نژاد افزود: در ارتباط با بدهکاران بانک صنعت و معدن نیز با تدابیر صورت گرفته پس از کسب 20 درصد از بدهی بنگاه ها مابقی برای مدت پنج سال برای آنها تقسیط خواهد شد.
وی یادآورشد: بنگاه های که در موعد مقرر اقدام به پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود می کنند نیز در پایان فرایند تسویه وام مبلغی به عنوان پاداش برای آنان لحاظ خواهد شد.
معماری نژاد در ارتباط با نرخ بالای سود تسهیلات بانکی نیز گفت: وقتی سود سپرده بالا باشد به طور طبیعی سود تسهیلات نیز بالا است و برای کاهش سود تسهیلات بانکی نیاز است ابتدا برای کاهش سود سپرده های بانکی تدابیری اندیشیده شود.
وی گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته پرداخت تسهیلات به بنگاه اقتصادی کلان از طریق بازار بورس است که این مهم در کشور تحقق پیدا نکرده و بنگاه های بزرگ نیز تسهیلات خود را از بانک ها دریافت می کنند.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.