به گزارش ایرنا روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز پنجشنبه به نقل از محمود محمدی اعلام کرد: لاک پشت پوزه عقابی طبق آخرین طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در طبقه به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.
وی گفت: جمعیت این گونه‌ بی‌نظیر در سال های گذشته به شدت کاهش داشته است و باتوجه به شرایط و تهدیدات موجود، این گونه زیست خود را بیشتر در جزایر نخیلو، عسلویه، ام الگرم در استان بوشهر، قشم، شیدور، هندورابی، هنگام و هرمز در استان هرمزگان محدود کرده است.
این مقام مسئول در ادامه به عوامل تهدیدکننده این گونه و ازبین رفتن تخم آن توسط گوشتخواران، پرندگان، خزندگان، اعتقاد نادرست مردم محلی به ارزش غذایی و دارویی آن، گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری و برخورد با پروانه موتور قایق ها اشاره کرد و خواستار حفاظت از این گونه در راستای حفظ تنوع زیستی منطقه شد.
محمدی، اقداماتی نظیر طرح تکثیر و پرورش لاک پشت های پوزه عقابی، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بومی، بررسی و تهیه آمار لانه گزینی، پلاک گذاری لاک پشت های دریایی، تیمار لاک پشت های صدمه دیده و رهاسازی در دریا را در امر حفاظت از این لاک پشت های دریایی و جلوگیری از انقراض آن ها موثر دانست.
6045/7207**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.