به گزارش ایرنا، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این آیین گفت: باتوجه به اینکه 80 درصد بیماری های نابینایی قابل درمان و پیشگیری است راه اندازی چنین مرکزی نیازمبرم این قشر است و اهمیت زیادی دارد.
مسعود صیادی افزود: این مرکز که برای نخستین بار در استان بوشهر راه اندازی شده کمک شایانی به خانواده های دارای نابینا و کم بینا که مجبور هستند برای مداوای بیماران خود به شهرهای برخوردار مسافرت کنند دارد.
وی گفت: راه اندازی این مرکز در مطابقت نابینایان و کم بینایان با محیط اجتماعی، مهارت های زندگی و ارتباط و حرکت آنان دارد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه مراکز آموزشی به معلولان حایز اهمیت است، افزود: شهرستان گناوه در این زمینه قدم های خوبی برداشته است.
وی گفت: معلولان ورزشکار گناوه به عنوان قطب ورزش معلولان استان تاکنون در عرصه های بین المللی افتخارآفرینی های فراوانی کردند و هم اینک تعدادی این ورزشکاران در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر باکو کشور آذربایجان حضور دارند.
صیادی اظهارکرد: باتوجه به اینکه امکانات و اعتبار بهزیستی در حمایت از جامعه معلولان پایین است می طلبد که خیران و مسئولان دراین زمینه یاری رسانی این نهاد باشند.
فرماندارگناوه گفت: معلولان دارای استعداد و توانمندی های زیادی هستند که باید از آنان حمایت و از توانشان بهره گرفت.
سیدعلی پاک نژاد افزود: دولت در این ارتباط خود را موظف می داند که به این قشر کمک کند و تاکنون خدمات شایانی ارایه داده است.
وی گفت: به منظور برطرف کردن مشکل مالی 21 خانواده ای که فرزندان خود را دراین مرکز ثبت نام کردند، به هر کدام 2 میلیون ریال کمک خواهم کرد.
مدیرمرکز آموزش وتوانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینای روشنا بندر گناوه گفت: این مرکز با توجه به نیاز خانواده های منطقه باهدف آموزش، تحرک، تقویت حواس، بالابردن اعتماد و افزایش مهارت های ارتباطی در زندگی راه اندازی شده است.
صدیقه خدری افزود: این مرکز ویژه کودکان 3 تا 10 سال است که به آنان آموزش های تخصصی خط بریل، تدریس ریاضی و زبان انگلیسی، استفاده از ابزار ارتباطی، لمسی، شنوایی برای روشندلان، بینایی سنجی ، آموزش موسیقی، شطرنج و گلبال داده می شود.
وی گفت: باتوجه به اینکه این مرکز ازنظر فضا دچار مشکل است از مسئولان انتظار داریم که مکانی مناسب در اختیار قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با خانواده ها برگزار شد، آنان از این اتفاق خرسند و خوشحال شدند و خواستار پرداخت یارانه شهریه فرزندان خود شدند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.