به گزارش ایرنا، محمد عبادی روز یکشنبه در نشست با شماری از بازرگانان بوشهری افزود: با تهیه بانک اطلاعات آماری و شناسایی بازرگانان خوشنام و با سابقه باید صدورت کارت بازرگانی آنها درفرایندی کوتاه صورت گیرد.
وی بیان کرد: در این حوزه شایسته نیست که بازرگانان خوشنام و با سابقه به دلیل سوء استفاده برخی افراد از کارت های بازرگانی یکبار مصرف، قربانی تخلف های سودجویان شوند.
عبادی یادآور شد: برخی از کارت های بازرگانی که از فعالیت مالکان آنها ممانعت شده مربوط به بازرگانان بوشهری نبوده بلکه کارت هایی است که فعالیت آنها در محدوده بوشهر صورت گرفته است.
وی گفت: با بررسی بیشتر روی قشر بازرگانان بوشهر می توان دریافت که با وجود برخی نگاه های منفی نسبت به آنها، این استان سهم چندانی در تخلف های کارت های بازرگانی ندارد.
یکی از فعالان اتاق بازرگانی بوشهر گفت: در این ارتباط با راه اندازی کمیته تجار خوشنام استان بوشهر می توان زمینه تسهیل امور مربوط به آنان را به میزان قابل توجهی تسهیل کرد.
محمد سالمی افزود: در ارتباط با صادرات نیز می توان با تشکیل کمیته صادرات در سطح هر استان موانع فراروی حوزه صادرات را بصورت موشکافانه تری مورد بررسی قرار داد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی بوشهرگفت: متخلفان حوزه بازرگانی استان بوشهر تاجر به معنای واقعی نیستند و بیشتر تخلف های این حوزه نیز از چنین افرادی سر می زند.
مختار قاسمی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر می تواند با پیش بینی مکانیزم هایی متقاضیان کارت های بازرگانی را بطور کافی شناسایی و از تخلف های احتمالی این حوزه پیشگیری کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.