محمد عبادی روز شنبه در حاشیه نشست پیش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گفت و گو با ایرنا افزود: تحقق دو مقوله تولید و اشتغال نیازمند رفع موانع فراروی سرمایه گذاری است که این مهم نیز در سایه افزایش مطالبه گری بخش خصوصی فراهم می شود.
وی اضافه کرد: باید از تجربه کشورهای موفقی که با شرایط مشابه ایران خود را از چالش های اقتصادی فرارو نجات دادند الگو برداری کنیم.
عبادی یادآورشد: کاهش نرخ ارز، حذف مالیات برارزش افزوده از تولید، فراهم کردن بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری، کاهش نرخ تسهیلات بانکی و بیمه تامین اجتماعی و تزریق نقدینگی در چرخه تولید از جمله مواردی است که باید بطور جد در راستای حمایت از تولید و اشتغالزایی انجام شود.
وی گفت: پارسال با وجود برگزاری نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در زمینه حل مشکلات حوزه دارایی، بیمه و گمرک اما همه مشکلات آن برجا مانده است.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر که سال گذشته تنها سه نشست آن برگزار شد در سالجاری شمار برگزاری آن افزایش و در هر نشست مشکلات بصورت موردی بررسی خواهد شد.
وی گفت: در این راستا مقرر شده در هر نشست یکی از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست ها حضور پیدا کند تا در مواردی که خلا قانونی دیده می شود آنها را به مجلس گزارش کند.
عبادی ادامه داد: برای پویایی بخش خصوصی در ابتدا نیاز است که راهکارهای شتاب اشتغالزایی، شناسایی و موانع فراروی رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط بررسی و افق تولید و اشتغال استان بوشهر در سال های آینده مورد واکاوی قرار گیرد.
وی یادآور شد: در ارتباط با واحدهای کوچک و متوسط سال گذشته در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پذیرش تسلیمی اظهارنامه مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به تصویب رسیده است.
7212/ 6045 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.