به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ناصر آراسته روز دوشنبه درهجدهمین سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد توحید بوشهر افزود: تدوین تاریخ جنگ و انتقال حماسه ها و ایثارگریهای جوانان به نسل جوان جامعه همواره مورد تاکید 'شهید صیاد شیرازی' بود.
وی اضافه کرد: همچنین وصیت نامه شهید 'علی صیاد شیرازی' که مملو از درس‌ها و آموزه‌های فراوان است نیز تدوین می‌ شود.
مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی اظهار کرد: تاکنون 149 کتاب در عرصه حماسه و ایثار رزمندگان در عملیات‌های دفاع مقدس و۲۰۰ کتاب آموزشی چاپ و منتشر شده است.
وی بیان کرد: 2.5 میلیون سرباز در نیروهای مسلح و 25هزار نفر در 6 دانشگاه افسری و دیگر دانشگاهها علاوه بر بسیجیان از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی بهره برده اند.
آراسته افزود: 60 کتاب در حوزه شهید صیاد شیرازی نیز تدوین شده که سه جلد از این کتاب‌ها در هیات معارف جنگ شهید سپهبدصیاد شیرازی تدوین و چاپ شده است.
وی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی به دلیل خلوص نیت و ایمان بالایی که داشتند همواره مورد توجه ویژه امام راحل بود.
آراسته مدیر جهادی را از ویژگی‌های سردار دفاع مقدس شهید صیاد شیرازی دانست و تصریح کرد: این شهید به عنوان مدیری جهادی در عملیاتهای گوناگون با علم و یقین قلبی با برنامه ریزی وارد عمل می شد.
وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی، فرماندهی و مدیریت را به عنون یاوری می دانست، گفت: شهید صیاد شیرازی فرماندهی قاطع، مقتدر، مصمم، با تدبیر و مدیری ساده زیست بود که با کمترین امکانات بیشترین استفاده را می کرد.
مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی افزود: شهید صیاد شیرازی ولایت‌ مدار واقعی بود و در همه امور از فرمانده کل قوا و رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیروی می کرد.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی دفاع بود.
این شهید متولد روستای کبود گنبد شهرستان درگز استان خراسان رضوی و یکی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود.
صیاد شیرازی پس از 32 سال خدمت در یگانهای مختلف نیروی زمینی ارتش 21فروردین 78 در تهران و مقابل در منزلش، به دست مزدوران مسلح سازمان منافقین، ترور شد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.