به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر سرتیپ ناصر آراسته صبح امروز در مراسم هجدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و قشرهای مختلف استان بوشهر در مسجد توحید بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره امیر شهدای نیروهای مسلح شهید شیرازی و با اشاره به رشادت‌ها و فرماندهی‌های این شهید سرافراز اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی از خلوص نیت و ایمان بالایی برخوردار بودند به‌گونه‌ای که حضرت امام راحل به این شهید والامقام توجه ویژه‌ای داشتند.

وی، مدیر جهادی را از ویژگی‌های سردار دفاع مقدس شهید صیاد شیرازی دانست و تصریح کرد: شهید سپهبد صیاد شیرازی با یقین قلبی و با علم یقینی در عملیات‌های گوناگون عمل می‌کرد و این در حالی است که در فرماندهی و مدیریت جهادی مد نظر داشت.

مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی در تمام امور زندگی و کاری دارای برنامه‌ریزی بود افزود: با بررسی وصیت‌نامه صیاد شیرازی به برنامه‌ریزی این سردار در تمام امورات زندگی و فرماندهی دست می‌یابید.

آراسته با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی به بسیج عشق می‌ورزید گفت: این شهید، فرماندهی و مدیریت را نه تنها سروری نمی‌دانست بلکه یاوری،قلمداد می‌کرد.

وی با بیان اینکه سردار سپهبد صیاد شیرازی فرماندهی قاطع، مقتدر، مصمم و با تدبیر بود افزود: این شهید مدیری ساده زیست  بود و با  حداقل امکانات بیشترین و حداکثر بهره‌وری می‌برد.

مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی به ولایت عشق می‌ورزید افزود: شهید صیاد شیرازی ولایت‌مدار واقعی بود و در همه امور از فرمانده کل قوا و رهبر کبیر انقلاب اسلامی تبعیت می‌کرد.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی شیرازی  با اشاره به اینکه  این شهید در همه برنامه‌ها و عملیات‌ها توسل به ائمه اطهار(ع) مورد توجه قرار می‌داد خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی  در تصمیم سازی بسیار متواضع و خاشع بود  و با عشق به ولایت در همه عرصه‌ها حضور پیدا می‌کرد.

آراسته  از تدوین کتاب حماسه و ایثار و عملیات‌های جنگ تحمیلی خبرداد و تصریح کرد: جنگ تحمیلی 8 ساله دارای عملیات‌های مختلف و حماسه و ایثار رزمندگان دفاع مقدس است که تاریخ جنگ 8 ساله  توسط هیئت معارف جنگ تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تدوین تاریخ جنگ 8 ساله از تاکیدات شهید صیاد شیرازی بود بیان کرد: وصیت نامه شهید صیاد شیرازی که دارای درس‌ها و آموزه‌های فراوانی است تدوین می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611675
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.