به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مرتضی بحرانی ظهر امروز در نشست با کارشناسان دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه  آنفلوانزای فوق حاد طیور نوعی ویروس است که از طریق پرندگان مهاجر جابجایی مرغ زنده و فرآورده های آن، انتشار می‌یابد اظهار داشت:  آنفلوانزای  فوق حاد طیور ضمن بروز و انتشار بیماری از لحاظ اقتصادی تلفات بسیار شدیدی در بین  پرندگان، مرغداری بومی، واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار و انواع پرندگان بدنبال دارد.

وی  با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود این بیماری به استان، باید ورود هر نوع دام و فرآورده‌های دامی به استان کنترل شود تاکید کرد:با توجه به فوق حاد بودن این نوع بیماری، بر پیشگیری از شیوع این بیماری تاکید بسیار شده تا از انتشار آن جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه  آنفلوانزای فوق حاد مرغی بیشتر از اینکه علائم و نشانه‌ها را نشان دهد همراه با تلفات در طیور است گفت: به شهروندان توصیه می‌شود اگر شاهد تلفات پرندگان مهاجر یا فروش مرغ زنده توسط دست فروشان بودند با سامانه تلفنی 1512 تماس بگیرند تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود.

بحرانی تاکید کرد:  ویروس آنفلوانزا تا سه ماه می‌تواند در کود مرغ  وجود داشته باشد بنابراین خودروهای حامل مرغ که وارد کشتارگاه می‌شوند پس از اینکه به طور کامل ضدعفونی شدند از کشتارگاه خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه  آنفلوانزای فوق حاد مرغی در بوشهر  وجود ندارد افزود:  آنفلوانزای فوق حاد مرغی با توجه به بررسی و آزمایشات انجام شده در استان بوشهر هیچ اثری از این نوع بیماری گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر مشارکت خانواده‌ها برای جلوگیری از بروز بیماری یاد شده گفت: خانواده‌ها با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند خود را در برابر  بیماری آنفلوانزای فوق حاد مرغی ایمن کنند.  

بحرانی بیان کرد: خانواده‌ها از خرید هرگونه مرغ زنده به طور جد خودداری کنند تا از  انتشار و گرفتار شدن در این بیماری مصون بماند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610164
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.