به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، شاهپور رجایی بعدازظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تامین آب استان بوشهر با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب باید در برنامه‌ خانواده‌های این استان قرار بگیرد اظهار داشت: هر چند سال زارعی جاری بارندگی‌های مطلوبی در استان بوشهر مشاهده شد، اما چون در  افزایش  منابع اصلی تامین آب استان تاثیری نداشت نمی‌توان از منابع آب استان برداشت بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه مشترکان آب شامیدنی استان بوشهر باید به سرانه روزانه 265 لیتر آب بسنده کنند، افزود: بیش از 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر خارج از این استان و در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه تابستان گذشته در تامین آب آشامیدنی با مشکل عدیده‌ای مواجه بودیم تاکید کرد: به سبب کمبود منابع آبی و خشکسالی‌ها تابستان گذشته با سختی پشت سر گذاشتیم، که تابستان امسال هم  برای جلوگیری از بحران، باید مشترکان، مصرف آب را مدیریت کنند.

رجایی با بیان اینکه سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از منابع اصلی تامین آب استان بوشهر است، گفت:  حجم ذخیره آب سد کوثر امسال 40 میلیون متر مکعب کاهش یافته  و این در حالی است که میزان برداشت روزانه از این منبع آبی همان 120 میلیون متر مکعب است.

وی از توزیع 984 میلیون متر مکعب آب  در بخش‌های مختلف در سال گذشته خبرداد و خاطر نشان کرد: سال گذشته 984 میلیون متر مکعب آب در اختیار بخش‌های مختلف قرار گرفت که سهم بخش صنعت 6 درصد، شرب 12 درصد و کشاورزی 82 درصد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605991
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.