به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، محمد امین جلالی ظهر امروز در نشست بررسی برداشت محصول طالبی در دشتستان با بیان اینکه بیش از 70 درصد محصولات کشاورزی استان بوشهر در دشتستان تولید می‌شود اظهار داشت: در این شهرستان علاوه بر خرما، محصولات جالیزی، باغی، صیفی‌جات و زارعی تولید و برداشت می‌شود.

وی از برداشت طالبی در مزارع دشتستان خبرداد و خاطر نشان کرد: سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصولات جالیزی، به‌ویژه هندوانه و طالبی است.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتستان با بیان اینکه سه هزار هکتار اراضی دشتستان تحت پوشش کشت محصولات جالیزی است افزود: پیش بینی کرد 75 هزار تن طالبی از مزارع دشتستان برداشت شود

جلالی از صادرات طالبی دشتستان به کشورهای مختلف خبرداد و تصریح کرد: این محصول علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای روسیه، آسیای میانه و دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 وی با بیان اینکه زمان کاشت محصول طالبی از نیمه دوم آذر شروع می‌شود گفت: زمان برداشت  محصول طالبی در دشتستان نیمه دوم اسفند آغاز می‌شود و  تا اوائل خرداد ادامه دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتستان عمده ارقام تولیدی طالبی را ملوث و شاه‌آبادی عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به سرمای هوا شاهد افت در کمیت و کیفیت این محصول بوده‌ایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605372
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.