به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: مسئولان باید با تلاش بیشتر همراه با مدیریت دانش بنیان برای کاهش نرخ بیکاری که براساس منابع رسمی 12.4 درصد اعلام شده تلاش کنند.
وی اضافه کرد: رشد اقتصادی کشور هنگامی ارزشمند است که باعث تحول مثبت در عرصه اقتصاد وزندگی شود که این مهم بخوبی در جامعه دیده نمی شود.
صفایی بوشهری ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته همواره به مساله اقتصاد کشور می پردازد بدین سبب است که در این حوزه نیز مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد.
امام جمعه بوشهر گفت: آمار بیکاری استان بوشهر 11.9 درصد اعلام شده که با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در استان این آمار زیبنده استان نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری کشور معرفی شده که مسئولان باید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت استان نهایت استفاده را داشته باشند.
صفایی بوشهری با اشاره به سفر هشتم فروردین سال 90 مقام معظم رهبری به شهرستانهای عسلویه و کنگان اظهارکرد: عملیات اجرایی ده ها پروژه مختلف به ارزش 2هزار و 20 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر سال 90 رهبر انقلاب به شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر به اتمام رسیده است.
وی افزود: این پروژه ها در بخش های مختلف فرهنگی، عمرانی، ورزشی، بهداشتی و رفاهی اجرا شده است.
صفایی بوشهری با اشاره به سیل دو هفته اخیر در مناطق جنوبی استان بوشهر گفت: این سیل خسارت های زیادی به مردم وارد کرده از این رو از مسئولان انتظار است برای جبران آن تلاش وافری داشته باشند.
وی یادآور شد: در این سیل شماری از هم استانی ها نیز جان باختند که از خداوند منان برای بازماندگان آنها طلب صبر داریم.
امام جمعه بوشهر با تقدیراز فعالیت های دستگاه مختلفی که در طول تعطیلات نوروزی درگیر خدمات رسانی به مردم هستند گفت: با وجود ورود شمار زیادی گردشگر به استان و شرایط نامساعد جوی دستگاه زیادی در این ایام فعالیت چشمگیر و قابل تقدیری دارند که نیاز است در این بین نسبت به برنامه های فرهنگی حوزه خود اهتمام جدی داشته باشند.
7212/ 6043 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.