زهرا دریانورد روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در تعطیلات نوروز امسال تمامی مراکز خدمات جامع سلامت فعال است و سه مرکز دیر، آبدان و بردخون به ‌صورت شبانه‌روزی خدمات بهداشتی درمانی به مراجعه‌کنندگان ارایه می‌دهند.
وی اضافه کرد: واحدهای سلامت خانواده، مبارزه با بیماری‌ها، دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، هاری، اورژانس، مامایی و پزشک در مراکز زیر پوشش ایام نوروز فعال است.
دریانورد، با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش از ابتدای سال نو گفت: از این شمار سه هزار و 722 نفر به پزشک عمومی، 33 نفر به دندانپزشکی، 229 نفر به آزمایشگاه، 117 نفر رادیولوژی، 84 نفر به اورژانس و 21 نفر به واحد تسهیلات زایمانی مراجعه داشته‌اند.
وی به ماموریت‌های اورژانس 115 اشاره کرد و ادامه داد: همچنین 14مورد ترافیکی و 70 ماموریت غیر ترافیکی بوده است که از این شمار 67 نفر به بیمارستانها منتقل شدند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به استقرار ایستگاه‌های سلامت نوروزی در پارک ساحلی این شهرستان گفت: در حادثه بالا آمدن آب دریا، آمبولانس مستقر و تجهیزات پزشکی آسیب دیدد، ولی به کارکنان فوریت‌های پزشکی کشیک صدمه‌ای وارد نشد و این ایستگاه همچنان فعال است و به مسافران نوروزی خدمات درمانی ارایه می‎دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تیم‌های عملیاتی شبکه بهداشت و درمان همه ‌ساله پیش از آغاز تعطیلات نوروزی با تدوین برنامه عملیاتی و تعیین وظایف و اهداف مشخص می‌شوند.
وی اظهار کرد: از ابتدای آغاز برنامه تاکنون از یکهزار و 684 مرکز تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید که 12 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده است و یک واحد غذا فروشی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی پس از طی مراحل قانونی مهروموم شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بازرسان بهداشت محیط در مدت اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی یکهزار و 359 مورد کلر سنجی، 98 نمونه میکروبی آب، 51 نمونه مواد غذایی انجام دادند و 350 کیلوگرم مواد غذایی فاسد شناسایی و پس از حذف از چرخه مصرف معدوم کردند.
7207/6043** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.