سید اسماعیل موسوی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار 603نفر در 37 شهر و 1329 نفر نیز در 412 روستای واجد شرایط برای عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی نام نویسی کرده اند.
وی یادآورشد: از مجموع یکهزارو 781نفر مرد ثبت نام کرده تعداد 1250نفر در روستاها و مابقی نیز مربوط به داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها هستند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر اظهارداشت: همچنین از مجموع 151 زن ثبت نامی 70 نفر خواهان عضویت در شوراهای اسلامی روستا و 81نیز مربوط به حوزه شهری است.
موسوی ادامه داد: از مجموع یکهزارو 932 نفر ثبت نامی تعداد 331 نفر در دفاتر پیشخوان دولت نام نویسی مقدماتی کرده بودند که با ارایه کد رهگیری به فرمانداری ها و بخشداری ها ثبت نام آنها نهایی می شود.
این مقام مسوول گفت:برای آسان سازی کار ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی از 24اسفند ماه پارسال به مدت یکهفته کار ثبت نام مقدماتی در دفاتر پیشخوان دولت انجام شد.
وی افزود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 18 روز یکشنبه مورخه ششم فروردین ماه ادامه دارد.
موسوی اضافه کرد: باتوجه به اینکه ثبت نام به هیچ وجه تمدید نخواهد شد داوطلبان زمان ثبت نام را به روز و ساعت های آخر موکول نکنند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: براساس تبصره قانونی کسانی که سابقه عضویت یک دوره در شوراهای اسلامی داشته باشند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
وی افزود: همچنین فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان نیز از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای عضویت در شوراهای اسلامی برخوردار هستند.
موسوی یادآورشد: روند انتخابات در استان بوشهر براساس جدول زمان بندی ابلاغی وزارت کشور در حال انجام است و اعضای ستاد انتخابات خدمت به داوطلبان را نسبت به سفرهای نوروزی ترجیح داده اند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.