به گزارش ایرنا، دراین آیین که در سالن پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار شد پیکر های پاک این شهیدان روی دستان همرزمان و مردم خداجوی بوشهر در خیابان امام رضا(ع) این شهر تشییع شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر درحاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران،گفت: باردیگر استان ولایت مدار استان بوشهر میزبان انسان های عرشی شده است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این شهدا جان خود رادادند تا ما زنده باشیم ونظام، دین وکشور ما پایدار بماند.
وی اظهارکرد : شور و اشتیاق مردم در استقبال از شهدا نشان دهنده روحیه حماسی برای حمایت از نظام ، پایداری و و وفاداری به ارزش های شهداست.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان بوشهر گفت: از این شمار پیکرهای 2 شهید برای تشییع و خاکسپاری در شهر بادوله شهرستان دشتی به این شهر منتقل و پیکر یک شهید دیگر در مجتمع امام خمینی (ره) منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در بوشهر تشییع و تدفین خواهد شد.
سرهنگ احمد موحد افزود: یکی از شهدای گمنام که در شهر بادوله به خاک سپرده می شود 44 ساله، در عملیات خیبر، جزیره مجنون و شهید دیگر 21 ساله در عملیات بدر، شرق دجله و شهید مجتمع امام (ره) بوشهر 17 ساله، در عملیات بدرشرق دجله به شهادت رسیده اند.
وی اظهار کرد: همچنین مراسم شب وداع با شهدا نیز شب قبل از تدفین آنها برگزار می شود.
موحد اضافه کرد: پیرکهای این شهدا فردا 22 اسفندماه مصادف با روز وفات ام البنین(س) در بادوله و مجتمع حضرت امام(ره) منطقه دوم دریایی سپاه بوشهر تشییع خواهند شد.
هم اینک پیکرهای 124شهید گمنام در 44 یادمان در استان بوشهر به خاک سپرده شده است که با شهدای جدید این شمار به 127 شهید و 46 یادمان افزایش می یابد.
اکنون 27 یادمان شهدا در استان بوشهرساماندهی و مابقی نیز در دست اقدام است.
11 شهید ازاین میزان در گلزار شهدا و 113 شهیدخارج از گلزار در یادمان های شهدای گمنام به خاک سپرده شده اند.
7210/6043** خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.