به گزارش ایرنا، بهنام نوروزی روز دوشنبه در نشست بررسی روند اجرای استقرار سامانه‌های جامع گمرکی در استان بوشهر افزود: راه اندازی سامانه یاد شده با هدف ارائه تسریع خدمات به فعالان اقتصادی و تجار راه‌انداری شده است.
وی یادآور شد: در گذشته اظهارنامه‌های گمرکی در گمرکات اجرایی توسط اپراتورها تایپ و تحویل متقاضی می‌شد که این موضوع علاوه بر مشکلات ناشی از حضور این افراد در گمرک، سبب کندی سرعت کار گمرکات در ترخیص کالا می‌شود.
نوروزی با بیان اینکه انجام تشریفات ترخیص کالاهای وارداتی و صدور کالا از کشور بر اساس قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی است ادامه داد: تشریفات گمرکی منوط به تنظیم اظهارنامه گمرکی و تسلیم آن به گمرک است و اظهارکننده باید اسناد لازم از قبیل سیاهه خرید، گواهی مبدأ، اسناد بانکی و سایر مجوزهای مورد نیاز را که مقررات و قوانین مربوطه تعیین کرده است به اظهارنامه منضم کند.
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه اظهار از راه دور مشکلات ترخیص کالا برطرف شده است افزود: با برطرف شدن مشکلات ترخیص، صاحب کالا می‌تواند در هر زمان از شبانه‌روز به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه نسبت به تکمیل کردن فرم اظهارنامه و تحویل الکترونیکی اسناد به گمرک اقدام کند.
وی بیان کرد: قبل از راه‌اندازی این سامانه هر گمرک برمبنای تعداد اظهارنامه‌ای که می‌‌توانست در روز تایپ کند خدمات ارائه می‌‌کرد، اما اکنون علاوه بر بی نیازی به حضور ارباب رجوع درگمرک، سرعت کار نیز افزایش یافته است.
نوروزی با بیان اینکه محدودیت‌های زمانی با راه‌اندازی سامانه دور اظهاری در گمرک از بین رفته است ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه امور گمرکی و الکترونیکی شدن فعالیت‌های ترخیص کالا در گمرک، تجار و بازرگانان و صاحبان کالا بدون محدودیت زمانی و در هر ساعت از شبانه‌روز قادر به تکمیل کردن فرم اظهارنامه و تحویل الکترونیکی اسناد به گمرک هستند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.