فاطمه شریف روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: یکی از برنامه های مهم و قابل توجه هفته سلامت مردان در شهرستان گناوه برپایی ایستگاه سلامت در میدان مرکزی شهر و ارایه خدمات به گروه های سنی مختلف برای مردان بود که با استقبال خوبی روبرو شد.
وی گفت: اندازه گیری میزان فشار خون، تست قند خون، محاسبه بی ام آی (شاخص توده بدنی) ،توزیع پمفلت با موضوع قلب سالم، دیابت، سرطان، تغذیه، دخانیات از جمله خدمات ارایه شده در این پایگاه بود.
وی بیان کرد: در مدت برپایی این پایگاه با استقرار نیروی واحد بهداشت محیط، آموزش درزمینه مضرات مصرف دخانیات و ارایه مشاوره و راهکار در باره ترک دخانیات انجام و در ازای تحویل گرفتن سیگار از افراد سیگاری به آنها سیب داده شد.
شریف ادامه داد: اجرای پویش ملی قلیان ها را گلدان کنیم یکی دیگر از برنامه ها بود که در محل ایستگاه سلامت به ازای تحویل گرفتن قلیان یک گلدان تحویل داده شد.
این کارشناس به دیگر فعالیت های هفته ملی سلامت مردان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به افراد درفضای های مجازی و آموزش برای مردان، برگزاری مسابقه تنیس جهت کارکنان مرد این شبکه، برپایی نمایشگاه نقاشی باعنوان 'حادثه خبر نمی کند' در مدرسه پسرانه دکترحسابی و اهدای جوایز به نفرات برتر، مراقبت فعال و موثر از بیماران مرد بستری در منزل از عمده برنامه های این هفته بود.
وی افزود: برگزاری جلسه آموزشی با موضوع ترومای ناشی از حوادث ترافیکی(آسیبی که بر اثر وارد شدن ضربه به بدن ایجاد می شود) در مرکز خدمات جامع سلامت توسط کارشناس اورژانس 115، تهیه و توزیع تراکت با موضوع اعتیاد از دیگر از فعالیتهای انجام شده درطول هفته سلامت ملی مردان ایران بوده است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در هفته سلامت ملی مردان ایرانی برنامه و فعالیتهایی با تاکید بر حساس سازی مردان نسبت به افزایش دسترسی آنان به اطلاعات سلامتی در قالب برنامه های مختلف در این شهرستان انجام شد.
علیرضا یوسفی افزود: با توجه به اینکه مردان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند باید در خصوص سلامت این گروه حساس سازی بیشتری در جامعه صورت گیرد.
هفته اول اسفند ماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان در کشور نامگذاری شده و شعار امسال این هفته 'آیا درمسابقه سلامت برنده اید؟' انتخاب شده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.