به گزارش ایرنا، دکتر علی زکی زاده روز چهارشنبه در نشست کمیته پزشک خانواده روستایی این شهرستان افزود: با آغاز طرح تحول سلامت گام های خوبی در زمینه درمان و تجهیز مراکز بهداشتی در شهرها و روستاهای کشور و شهرستان برداشته شده به گونه ای که سرانه پزشکی خانواده روستایی دراین منطقه امسال به ازای هر نفر 4.5 برابر افزایش یافته است.
وی گفت: اجرای صحیح و رعایت قوانین و مقررات این برنامه اهمیت خاصی برای این شبکه دارد و دراین ارتباط قدم های خوبی برداشته شده است.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه اظهارکرد: تعداد دهگردشی ها(حضور تیم پزشکی در روستاها و ارایه خدمات) نسبت به سال 94 افزایش چشمگیری داشته است.
زکی زاده افزود: هم اینک 5 مرکز روستایی در محمدصالحی، شول، مال خلیفه، محمدی و چهارروستایی فعال و دارای پزشک است که درصورت مرخصی نیز جایگزین وجود دارد.
دراین نشست کارشناس نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان بوشهر نقاط ضعف و قوت اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی را در شهرستان گناوه بررسی و در باره تعامل بیشتر بیمارستان با مراجعان بیماران روستایی و آموزش بدو خدمت پزشکان خانواده جدید تاکید و مصوبه هایی اتخاذشد.
انجام رایگان سونوگرافی نوبت دوم مادران باردار(31 تا 34 هفتگی) دربیمارستان، تعامل و همکاری بیشتر بیمارستان با مراجعان و بیماران روستایی و بازدیدهای سرزده به مراکز مجری پزشک خانواده از مهم ترین این مصوبه ها بود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.