باز هم کمبود سیلندر گاز در بوشهر موجب گلایه و نارضایتی مردم شده است به طوری که برای تهیه یک سیلندر گاز پُر و تعویض آن با سیلندر خالی باید گاهی ۳ تا ۴ بار به مراکز توزیع کپسول مراجعه کنند و دست خالی برگردند.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: برای مردم استانی همچون بوشهر به عنوان قطب تولید گاز کشور با داشتن ظرفیت‌های کم‌نظیرش در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کمبود و گاهی نبود یک سیلندر گاز پذیرفتنی نیست. آنها معتقدند صنایع باید خاصی به این استان داشته باشند و حداقل‌های این استان در حوزه تامین نفت و گاز برآورده کنند.

یکی از اهالی روستایی در شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کمبود سیلندر گاز اظهار کرد: ما به شبکه سراسری گاز متصل نیستیم و برای آبگرمکن و پخت و پز از سیلندر گاز استفاده می‌کنیم. چند روز است در به در به دنبال یک کپسول هستم. دیروز یکبار به شهر بوشهر آمدم امروز نیز یکبار دیگر تا بالاخره بعد از مراجعه به چند مرکز توزیع کپسول موفق به پیدا کردن "سیلندر گاز لیان" شده‌ام.

وی ادامه داد: نمی‌دانم عسلویه چه منفعتی برای ما دارد؟. وقتی ما لَنگ یک کپسول گاز هستیم دیگر لقب پایتخت انرژی کشور برای چیست؟.

کپسول برخی شرکت‌ها نیست!

یکی دیگر از روستاییانِ شهرستان بوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نه اینکه همه سیلندرها موجود نباشد بلکه چند مارک نایاب شده‌اند. برای مثال همسایه ما کپسول "بوتان" استفاده می‌کند و به راحتی آن را شارژ و تعویض می‌کند اما ما که "ایران گاز" استفاده می‌کنیم هنوز موفق به پیدا کردن کپسول مورد نیازمان نشده‌ایم.

یکی از عاملین فروش سیلندر گاز هم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عاملین فروش حق ندارند کپسول‌های شرکت‌ها را با یکدیگر جایگزین و یا تعویض کنند. اما متاسفانه اینکار با توجه به رقابتی که بین ما فروشنده‌ها وجود دارد، اتفاق می‌افتد.  

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به فروش سیلندرها با قیمت بیشتر به خودروداران، عاملین فروش اینکار را نیز اگر چه خلاف قانون است، انجام می‌دهند.

بیش از سه برابر نیاز استان گاز مایع وارد می‌کنیم

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال‌هاست ماهیانه ۵هزار تن گاز مایع به استان و شرکت‌های موزع گاز مایع داده می‌شود. در برخی ماه‌ها این رقم بیشتر هم می‌شود در حالی که نیاز خانوارهای استان بوشهر هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع است.

مهرداد بیوکی با بیان اینکه اکنون حدود ۹۸درصد استان بوشهر از نعمت گاز برخوردار هستند، اضافه کرد: شرکت‌های موزع گاز موظفند تنها سیلندرهای گاز برای مصرف خانگی به دست مردم برسانند.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش تنها تامین کننده شرکت‌های موزع گاز از مبداء هستند، اینکه کپسول‌های کاز کجا، به چه کسی، به چه قیمتی و برای چه مصرفی فروخته می‌شود در حوزه وظایف ما نیست.

بیوکی گفت: برای تامین گاز مشکلی وجود ندارد و تا کنون سهمیه استان بوشهر به‌طور کامل دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده نیاز هر خانوار به گاز مایع ماهیانه ۳۵ کیلوگرم است. در مناطق سردسیر کشور ماهیانه ۲ کپسول به خانوار تعلق میگیرد اما در بوشهر باتوجه به اینکه پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شویم ماهیانه ۳ کپسول برآورد شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در خصوص کمبود سیلندر برخی شرکت‌ها عنوان کرد: ۶ شرکت توزیع‌کننده گاز در استان بوشهر وجود دارد و عمده کمبودها مربوط به شرکت "لیان" است.

بیوکی تاکید کرد: شرکت "لیان" باید روزانه ۳۰هزار کیلوگرم گاز مایع در استان بوشهر توزیع کند، اگر میزان کمتر باشد این شرکت باید نظارت و بررسی‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: ناگفته نماند دیده شده است که سیلندرهای گاز مایع به جای اینکه اجاق خانه‌ها را روشن کند روانه باک برخی خودروها شده است.

کپسول‌های گاز خوراک خودروها می‌شوند

از وقتی قیمت بنزین بالا رفت برخی افراد به دنبال جایگزین کردن سوخت مصرقی خودرو به جای بنزین از گاز مایع استفاده می‌کند که این مصرف باعث شده تا شاهد کمبود سیلندر گاز در استان بوشهر باشیم.

به گزارش ایسنا، به‌تازگی استاندار بوشهر در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور خواستار افزایش سهمیه گاز مایع استان شده بود اما باید توجه داشت در کنار افزایش سهمیه نیاز است نظارت کافی بر توزیع سیلندرهای گاز صورت گیرد تا گازی که سهم مردم است، ابتدا وارد خانه‌ها شود و سهمیه مازاد به خودروهای گازسوز برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.