روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ از گونه های در معرض خطر انقراض، در کوه بیرمی خبر داد.

در جریان پایش‌های همیاران محیط زیست در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی تنگ شیرینه در شهرستان دشتی استان بوشهر، دوربین‌های تله‌ای تصویر یک قلاده پلنگ که از گونه‌های ارزشمند و در معرض خطر انقراض است را ثبت کردند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پلنگ ایرانی یکی از گونه‎‌های جانوری کمیاب و از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ به‌شمار می‌رود که بومی غرب آسیا است.

ایران مهم‌ترین زیستگاه پلنگ ایرانی به‌شمار می‌‎رود که بخشی از این زیستگاه‌‎های مهم در استان بوشهر (دشتستان، تنگستان و دشتی) واقع شده است.

دولت با کمک سازمان‌های مردم نهاد برای نجات نسل این جانور از سال ۱۳۸۶ طرح حفاظت از پلنگ ایرانی را در شماری از مناطق حفاظت‌شده کشور از جمله پنج استان دامنه جنوبی زاگرس به اجرا درآورده است.

به منظور جلب مشارکت و حمایت مردم برای حفاظت از این گونه، دبیرخانه حفاظت از پلنگ ایرانی بهمن سال ۹۷ در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.