معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: انتخابات و کنکور با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و نقشی در ایجاد موج پنجم کرونا ندارند.

برگزاری کنکور سراسری علوم تجربی ۱۴۰۰. عکس: مهر، مریم کامیاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: کسانی که شایعه می‌کنند انتخابات و کنکور موجب شیوع کرونا در جامعه شده‌اند، بدانند این دو اقدام مهم و سرنوشت ساز با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و نقشی در ایجاد موج پنجم کرونا ندارند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا استان بوشهر افزود: انتخابات و کنکور در این استان مانند مابقی مناطق کشور با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و مبتلا نشدن هیچ یک از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات گواهی بر این مدعا است.

وی بیان کرد: اجازه برگزاری هیچ مراسم و تجمع رسمی انتخاباتی در زمان تبلیغات انتخاباتی در استان بوشهر داده شد، هرچند ممکن است برخی از ستادهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت غیر قانونی تجمعی برگزار کردند که امروز باید این افراد پاسخگوی اقدام خود باشند.

ایرانی اضافه کرد: کسانی که شایعه می‌کنند انتخابات و کنکور باعث شیوع ویروس کرونا شده ادعایی بی اساس است چون کنکور و انتخابات سالم، قانونمند و با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امروز کشور بویژه استان‌های جنوب شرقی و جنوب شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر درگیر موج پنجم کرونا و در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.  

ایرانی با بیان اینکه  امکانات، تجهیزات بهداشتی و درمانی و توان کادر بهداشت و درمان محدود است تاکید کرد: در این شرایط بدون همکاری و پشتیبانی مردم امکان کنترل شرایط حاد شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.

وی در باره واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر گفت: با همه محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی اما امروز گام‌های خوبی بویژه در بخش تولید و تزریق واکسن در کشور برداشته شده و می‌طلبد مردم در زمینه دریافت واکسن همکاری لازم را داشته باشند.

ایرانی اضافه کرد: با وجود ضرورت و اهمیت امر واکسیناسیون در این شرایط اما مردم برخی از شهرستان‌های استان بوشهر از جمله عسلویه و کنگان استقبال چندانی از این اقدام و شرایط فراهم شده  نمی‌کنند که می‌طلبد با توجیه مردم کار واکسیناسیون در این مناطق نیز انجام شود چون موجب تامین سلامتی خود و جامعه می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت:امروز که زمینه واردات واکسن فراهم و از طرفی با همت فرزندان این کشور دارای برند واکسن برکت شده ایم نباید واکنش منفی که در شان ما نیست از سوی برخی قومیت‌ها و گروه‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده تامین 60 هزار دوز واکسن را به استان بوشهر داده بود که تاکنون 30 هزار دوز آن وارد و با تزریق این شمار 30 هزار دوز دیگر نیز در اختیار استان قرار می‌گیرد.

ایرانی گفت: با واکسیناسیون آمار فوتی و بستری ناشی از کرونا کاهش می‌یابد انتظار می‌رود با اجرای این برنامه 11 درصد مردم استان واکسینه و تا پایان سال جاری این میزان به 90 درصد افزایش یابد.

وی بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه فراهم کردن زیر ساخت لازم برای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

ایرانی تاکید کرد: متوجه هستیم محدودیت‌های کرونایی مردم را به زحمت انداخته اما در این شرایط هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت آنان نیست و برای تامین سلامت مردم مجبور به اعمال محدودیت‌های ناشی از کرونا هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.