رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ازدحام جمعیت در ستادهای انتخاباتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده و ما هشدارهای لازم را به مسئولان داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با هشدار به ستادهای انتخاباتی و ازدحام جمعیت اعلام کرد: نباید این ستادها به محل انتشار ویروس کرونا تبدیل شوند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، شهرام حبیب‌زاده 24 خرداد در جلسه کمیته‌های پیشگیری از بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: ما روند آرامی را در تعداد بستری‌ها و مراجعین به مراکز بیمارستانی شاهد هستیم که این دغدغه و نگرانی ما را برای بروز یک پیک جدید افزایش داده است.

وی به شرایط حاد کرونایی در ستادهای انتخاباتی به ویژه محل‌های سرپوشیده اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سطح شهر ستادهای انتخاباتی کاندیداها به محل انتشار ویروس تبدیل شده به طوری که اکثر مراجعین، شرکت‌کنندگان و هواداران شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: ازدحام جمعیت در ستادهای انتخاباتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده و ما هشدارهای لازم را به مسئولان داده‌ایم تا از این ازدحام‌ها و تجمعات بسیار خطرناک جلوگیری کنند.

حبیب‌زاده افزود: همچنان چرخش و انتشار ویروس کرونا را در سطح شهر شاهد هستیم به گونه‌ای که در شبانه‌روز گذشته 31 بیمار جدید بستری شده و تعداد بستری‌ها به 184 نفر رسیده است.

وی پیشی گرفتن تعداد بستری‌ها را بر ترخیصی‌ها یادآور شد و اضافه کرد: در روزهای آینده و با تشدید وضعیت تبلیغات انتخاباتی کاندیداها به نظر می‌رسد ستادهای انتخاباتی بهترین محل برای انتشار ویروس کروناست که از همشهریان و اهالی استان دعوت می‌کنیم تا مراقبت بیشتری را انجام داده و در صورت حضور در این محل‌ها حتما ماسک و سایر الزامات بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطر نشان کرد: در صورتی که ستادهای انتخاباتی کاندیداها این موازین را رعایت نکنند، با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی دستور دادیم تا نسبت به پلمب این ستادها اقدام شود تا پیش از این وضعیت خطرناک شیوع بیماری کرونا را شاهد نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.