تاکنون ۱۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به ۲ هزار ۴۸۱ واحد و شغل آسیب دیده از کرونا در استان بوشهر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال درخواست تسهیلات کرونایی تاکنون ۱۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به ۲ هزار ۴۸۱ واحد و شغل آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.

به گزارش جماران، حمیدرضا پناه روز یکشنبه در نشست بررسی فعالیت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا افزود: در پرداختی‎ها بانک‎های ملی، صادرات، ملت، تجارت و رفاه به ترتیب با ۵۳، ۳۲، ۲۲، ۱۹ و ۱۵ میلیارد ریال بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده اند

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر ۹ هزار کارگاه از شیوع کرونا آسیب دیدند و همچنین ۱۱ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه کارآ نام نویسی کردند که درخواست ۶ هزار و ۶۶۲ نفر از این افراد تاکنون ثبت سیستم شده است.

پناه ادامه داد: بانک‌های استان بوشهر در این حوزه نسبت به دیگر استان‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی مطلوب عمل نکردند چرا که نسبت به جمعیت کمترین پرداخت ثبت شده است.

وی عنوان کرد: بانک‌ها مسئولیت مهم و سنگینی در برابر بسیاری از مشکلات به ویژه در عرصه اقتصاد، تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال دارند که باید در این حوزه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

پناه یادآورشد: این درحالی است که بانک‌های استان بوشهر در پرداخت تسهیلات زودبازده، اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی نقش مطلوبی ایفا کردند 

وی افزود: بانک‌‌ها باید به عنوان شرکای اقتصادی به آنها نگاه شود چراکه هر شرایطی در جامعه رخ دهد بیشترین مسئولیت بر گردن بانک‌ها است.

پناه اظهارداشت: در ایام کرونا ۱۵ رسته توسط ستاد کرونا تعطیل  و نیمه تعطیل شد وبازگشت به شرایط پویای قبلی آنها در گرو حمایت بانک‌ها است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.